×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیت الله ناصری از اساتید برجسته اخلاق حوزه علمیه اصفهان در یکی از سخنرانی های خود درباره علت صدقه دادن برای امام زمان(عج) توضیح دادند.

آیت الله ناصری پاسخ به چرایی صدقه دادن برای امام زمان عجبه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / مهدویت: آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی، از استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه اصفهان در یکی از سخنرانی های خود اینگونه بیان کرده است: گاهی سؤال می‌شود؛ اگر امام زمان (علیه السلام) به کسی احتیاج ندارد؛ پس این‌که بزرگان می‌گویند برای امام زمان علیه السلام صدقه بدهید و عبادات را محضر حضرت هدیه کنید و … برای چیست؟

علت صدقه دادن برای امام زمان(عج)

وی ادامه داد: در جواب می‌گوییم: ‌حضرت، بیمه حق تعالی است. ذخیره الهی است و عُصاره عالم وجود است. حضرت حق، وجود امام زمان علیه السلام و حیات و صحتش را تا موقعی که تشکیل حکومت جهانی بدهد، تضمین کرده است. این مسلم است؛ ولی توسلات ما برای استفاده خود ما است؛ برای مثال، این لامپی که اینجا روشن است، هیچ احتیاجی به من ندارد. من احتیاج به نور دارم.

این استاد اخلاق بیان کرد: پس موقعی که صدقه برای حضرت دادم، مثل دست گذاشتن روی کلید است که نور ولایی وجود خودم را روشن کرده‌ام و خودم استفاده می‌کنم، نه امام زمان علیه السلام. عبادات و صدقات، برای این است که ما از وجود حضرت استفاده بکنیم و بین من و وجود حضرت، ارتباطی باشد.

*حوزه

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس در مهدویت را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.