×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت: علمای بزرگ اهل سنت در دفاع از مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) کتابها نوشته اند،شما که شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستید برای امیرالمؤمنین(ع) چه کردید؟


دفاع اهل‌سنت از مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) و لزوم دفاع شیعهبه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / در محضر علماء: حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی در برنامه سمت خدا گفت: چقدر از علمای اهل سنت بودند که وقتی مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) را دیدند در مورد حضرت کتاب نوشتند. علمای اهل سنت حضرت را به عنوان خلیفه چهارم قبول دارند.

دفاع حاکم حسکانی و تالیف کتاب شواهد التنزیل

این کارشناس مذهبی با اشاره به دفاع علمای اهل سنت از مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد: یکی از علمای بزرگ اهل سنت حاکم حسکانی هست، هزار سال پیش از دنیا رفته است. کتابی دارد به نام شواهد التنزیل، در مقدمه‌ی این کتاب نوشته که در جلسه‌ای بودم یک عده بی انصاف‌ها در بحث سوره هل أتی گفتند، این هجده آیه سوره «هل أتی» در شأن امیرمؤمنان نیستند.

وی ادامه داد: وقتی این ظلم به امیرالمؤمنین(ع) را دیده یک کتاب نوشته به نام شواهد التنزیل، یعنی شاهدهای نزول قرآن. در این کتاب هزار و صد و شصت و سه حدیث آورده و دویست و سیزده آیه از سوره حمد تا سوره ناس را آورده که در شأن امیرمؤمنان(ع) است. می‌گوید: امیرمؤمنان(ع) ۱۲۰ فضیلت داشت، اختصاص به حضرت داشت.

دفاع حاکم نیشابوری و تالیف کتاب فضائل الفاطمه الزهرا(س)

حجت‌الاسلام حسینی قمی بیان کرد: نمونه دوم حاکم نیشابوری وفاتش ۴۰۵ است، امکان ندارد در کتابخانه اهل سنت بروید و کتاب‌های ایشان نباشد. کتابی نوشته به نام «فضائل الفاطمه الزهرا» می‌گوید: انگیزه من بود، دیدم عده‌ای که در آن جلسه هستند و نام امیرالمؤمنین(ع) برده شد، گفتند: امیرالمؤمنین(ع) حتی حافظ قرآن هم نبوده است. یک کتاب نوشته در شأن فاطمه زهرا که ثابت کند امیرمؤمنان اعلم مردم هست.

دفاع نسائی و تالیف کتاب خصائص امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع)

این استاد حوزوی گفت: نسائی از علمای بزرگ اهل سنت است. نسائی شام آمد، دید اینجا حرف معاویه زیاد است و از حضرت علی خبری نیست. گفت: ایها الناس! چطور از معاویه حرف می زنید و از علی سخن نمی‌گویید؟ کتابی هست صدها بار چاپ شده است. «خصائص امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب» برای نسائی، صاحب یکی از صحاح سته اهل سنت است. ویژگی‌ها و فضایلی که فقط امیرالمؤمنین(ع) دارد.

وی ادامه داد: اینقدر در شام او را کتک زدند که در اثر این فشارها از دنیا رفت. به او گفتند: کتابی در فضایل معاویه بنویس! گفت: می‌نویسم ولی فقط یک حدیث بلد هستم. گفتند: باشد بنویس. گفتند: حدیث چیست؟ گفت: از پیامبر روایت داریم که معاویه را دوبار سه بار صدا کرد، نیامد. گفتند: دارد می‌خورد. فرمود: سیر نشوی از بس می‌خوری!

لزوم دفاع شیعه از مظلومیت امیرالمؤمنین(ع)

حجت‌الاسلام حسینی قمی به اهمیت دفاع شیعه از مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) اشاره و بیان کرد: شما که شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستید برای امیرالمؤمنین(ع) چه کردید؟ یک سال از عید غدیر سال پیش گذشته است، خود را بسنجیم که چه کرده‌ایم؟ آیا غباری از مظلومیت امیر‏المؤمنین(ع) کنار زده‌ایم؟ سهم ما از عید غدیر چقدر است؟

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) فرمود: من زمان پیامبر(ص)، پاره تن پیامبر (ص) بودم و مثل ستاره می‌درخشیدم. مظلومیت من مرا به جایی رساند، مرا شریک دیگران کردند، مرا با عمروعاص و معاویه مقایسه کردند.

*برنامه سمت خدا ۶ مرداد ۱۳۹۹

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس در محضر علماء را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.