×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیت الله مدرسی بر ضرورت اهمیت دادن به آموزش علمی و اخلاقی فرزندان با مشارکت والدین در دوران کرونا تاکید نمودند.


تاکید آیت الله مدرسی بر تربیت علمی و اخلاقی فرزندان در دوران کرونابه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / مراجع معظم تقلید: آیت‌الله‌العظمی «سیدمحمدتقی مدرسی» از مراجع معظم تقلید شیعیان در سخنرانی هفتگی خود که به‎‌صورت تلویزیونی از دفتر کربلای ایشان پخش شد، با تأکید بر ضرورت اهمیت دادن به آموزش علمی در شرایط استثنایی همه‌گیری کرونا، تربیت اخلاقی، علمی و معرفتی را از مهم‌ترین وظایف والدین برشمردند و گفتند: هر گونه کوتاهی در این زمینه، خیانت در حق امانت الهی است.

این مرجع تقلید شیعیان اظهار کردند: کم‌رنگ شدن اخلاق و علم در نسل‌های آینده به معنی از دست رفتن تمام زندگی است. اخلاق پایه مستحکم رفتار است. اخلاق حسنه مجموعه‌ای کامل از ارزش‌های فطری است که خداوند به انسان عطا کرده است و وحی نیز بر آن تأکید کرده و پیشرفت تمدن‌ها نیز بر اساس علم است.

آیت‌الله‌العظمی مدرسی با بیان اینکه عراق اکنون در شرایط استثنایی اقتصادی، امنیتی و بهداشتی به سر می‌برد، گفتند: به سبب این شرایط نباید از آینده غافل شد و در امر تعلیم کوتاهی کرد.

مؤلف تفسیر هدایت همچنین از مسئولان عراق خواستند شرایطی ایجاد کنند تا آموزش به‌صورت مجازی صورت بگیرد و از دست دادن یک سال تحصیلی به مثابه تضییع سال‌ها فرصت پیشرفت علمی کشور است.

در ادامه آیت‌الله‌العظمی مدرسی از والدین خواستند در امر آموزش علمی فرزندان خود مشارکت کنند و در راه تربیت علمی وقت و هزینه صرف کنند. همچنین وی از خطبا و روشنفکران خواستند جامعه را نسبت به اهمیت تعلیم و تعلم که قرآن به آن اشاره کرده، آگاه کنند، چراکه هیچ کشوری بدون علم، توانایی پیشرفت را ندارد.

پایان پیام/.

شبکه‌های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس مراجع معظم تقلید را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.