×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مباهله مهمترین سند حقانیت امیرالمؤمنین(ع) بعد از غدیر است / خوشنما / عترتنا

به گزارش خبرنگار عترتنا؛حجت‌الاسلام والمسلمین «سعید خوشنما» روز گذشته پنج شنبه ۲۲ تیرماه در مراسم جشن روز مباهله که در مسجد مرحوم آیت الله غروی(گلشن) تهران برگزار شد،با بیان اینکه مباهله مهم‌ترین حقانیت امیرالمؤمنین (ع) و اهل‌بیت طاهرین بعد از غدیر است. گفت: خداوند سبحان در مباهله بهترین زن عالم و بافضیلت‌ترین مردان را معرفی کرد که در آیه مباهله به آن اشاره شده است.

وی افزود: خداوند سبحان در مباهله مراعات انصاف را نمود و نگفت که لعنت بر نصارای نجران بلکه فرمود لعنت بر کسی که دروغ می‌گوید.

این خطیب حوزوی با استناد به آیه مباهله قرارگرفتن مقابل اهل‌بیت (ع) در هر عصری را مصداق کاذبین دانست و اظهار کرد: طبق روایات از آیه مباهله استفاده می‌شود که برای همیشه فقط اهل‌بیت (ع) صادق هستند و هر کس هم مقابل اهل‌بیت (ع) قرار گرفت مصداق کاذبین هستند.

وی ادامه داد: بنابراین مباهله در شأن امیرالمؤمنین علیه‌السلام و فرزندانش است و کسی هم نمی‌تواند آن را کتمان کنند و اکثر علمای اهل‌سنت نیز بر آن اعتراف نموده‌اند.

حجت‌الاسلام خوشنما در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شیعه از قدیم در مقام قدرت بوده و هرگز منفعل نبوده است، گفت: شیعه نباید در مقام انفعال باشد و مثل الان منتظر باشد که شبهه‌ای اگر مطرح شد جواب شبهه را بدهد؛ بلکه باید در بحث و جدل به گونه باشد که جایگاه او در مقابل دشمن ضعیف نشان داده نشود. اما گاهی برخی بحث و جدل‌ها به‌قصد اهانت است که باید از چنین بحث و جدلی دوری کرد.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب مرحوم شیخ محمدجواد خراسانی از شاگردان آیت‌الله‌العظمی ابوالحسن اصفهانی در محله سرآسیاب دولاب مسجد داشتند و عالم این منطقه بودند و همان‌طور که عالمی زاهد بودند؛ اما در بحث امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر چنان ابهتی داشتند که در این محله مردی بدون محاسن و زنی بدون چادر نبود. شیعه باید این‌گونه ابهت داشته باشد.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.