×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سوره حمد و توحید را زیاد بخوانید/از منیت خارج شوید| آیت الله تقوایی | عترتنا

به گزارش خبرنگار عترتنا؛ آیت‌الله «علیرضا تقوایی» صبح جمعه ۱۲ آبان‌ماه در جلسه هفتگی سخنرانی خود که در مسجد حضرت باب‌الحوایج علیه‌السلام تهران برگزار شد، با توصیه به مداومت بر خواندن سوره حمد و توحید گفت: مستحب است که سوره توحید را زیاد بخوانید؛ به قول علامه حسن‌زاده خواندن آن تجلی «هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» در دل ما است.

وی ادامه داد: اصلاً معانی الله برای تجلی در دل سالک است و خدا که ظالم نیست به مولا بدهد و به ما ندهد! منتهی یک نفر از آن استفاده می‌کند و دیگری نمی‌کند. خوبی «هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» این است که وقتی کسی این را دارد دیگر به هیچ‌کس حسودی نمی‌کند و دزدی و سرکشی نمی‌کند، چون می‌گوید همه چیز دارد.

وی افزود: این از ضعف و نداری است که مردم را در غزه با بمب فسفری نابود می‌کند، اصلاً همین دنیا هم می‌تواند بهشت ما باشد؛ اما به شرطی که از منیت جدا شویم. پس دنبال حق باشید نه من! اصلاً من یعنی منی و نجاست، منیت را کنار بگذارید و بدانید از یک قطره نجس خلق شدید و این‌قدر تکبر نداشته باشید.

خروج از منیت شرط بهشتی شدن

این استاد اخلاق و عرفان اسلامی با اشاره به‌شرط بهشتی شدن گفت: آیه ۸۳ سوره قصص معجزه است که خداوند می‌فرماید: «تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَهُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ؛ آن سرای آخرت را برای کسانی قرار می‌دهیم که در زمین هیچ برتری و تسلّط و هیچ فسادی را نمی‌خواهند؛ و سرانجام [نیک] برای پرهیزکاران است.» این دارالاخره و بهشت بااین‌همه عظمت را خدا برای یک نفر گذاشته و آن هم کسی که قصد تکبر و فساد نداشته باشد، اما اگر کسی گردن‌کشی کند خدا گردنش را می‌شکند.

وی بیان کرد: همه الله‌اکبر همان الف است و این الف همان هو و احدیت مطلق و وجه الله است که سه مقام دارد و هر سه مقام در الف است، این نفس در قلب بعد در سینه بعد بالا می‌آید و حالا جیم و دال و تمام حروف الفبا را درست می‌کند و همه چیز از همین الف است و الف ذات است.

هر شب ۱۱ مرتبه آیات اسم اعظم را بخوانید

آیت‌الله تقوایی با توصیه به اینکه هر شب ۱۱ مرتبه آیات اسم اعظم را بخوانید، گفت: این نکته خیلی مهم است اینکه «اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ» اسم اعظم خدا و حیات و قوام بی‌نهایت است، حالا این اسم اعظم در تمام عوالم وجودی است که کره زمینی یکی از این عوالم است تجلی می‌کند، حالا اگر این «اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ» مظهرش شوید و آیات اسم اعظم را هر شب ۱۱ بار بگویید که خدا همه چیز به شما می‌دهد که یکی از آن‌ها همین آیه ۸۳ سوره قصص است که وعده بهشت است و در تمام عوالم وجودی پادشاه می‌شوید و همه‌جا می‌توانید بروید و هزاران بهشت را در همین دنیا می‌توانید بگیرید، اما ما همه‌اش خواب هستیم!

سوره حمد را زیاد بخوانید

وی در پایان گفت: نصیحت من به خودم و شما این است که سوره حمد را زیاد بخوانید که معجزه است، نمی‌دانم چرا افرادی که مریض می‌شوند سوره حمد را نمی‌خوانند ما هم که مریض نیستیم باید سوره حمد و توحید را زیاد بخوانیم. اصلاً مریض‌شدن خوب است؛ چون یک تکبری در خانه و پیش زن و بچه یا بیرون جلو دوستمان کردیم که خدا با بیماری می‌خواهد بینی ما را به خاک بمالد که بیدار شویم! سعی کنید موقع خواب ۱۰۰ مرتبه سوره حمد و ۱۰۰ تا صلوات بخوانید بعد ببینید بعد از مدتی خوابتان همه زنده می‌شود.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

منبع خبر : اختصاصی عترتنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.