×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۴

به گزارش عترتنا؛ آیت الله «سید علی اصغر هاشمی علیا» تولیت و مؤسس حوزه علمیه حضرت قائم (عج) چیذر تهران شامگاه سه‌شنبه هفتم خرداماه در جلسه هفتگی درس اخلاق خود که در این حوزه برگزار شد، در ادامه شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه در این جلسه در شرح فراز «وَ نَعُوذُ بِکَ... أَنْ یَسْتَحْوِذَ عَلَیْنَا الشَّیْطَانُ» گفت: انسان همواره باید از دو امر مفسد؛ یعنی شیطان و هوای نفس، به خدا پناه ببرد. جنگ دائمی شیطان با انسان تا لحظه ...

به گزارش عترتنا؛آیت الله «روح الله قرهی» از اساتید برجسته اخلاق شهر تهران، امشب دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه در جلسه هفتگی درس اخلاق خود که در مسجد شهید هرندی تهران برگزار شد،با اشاره به مهم‌ترین دشمن اصلی انسان‌ها گفت: نفس اماره دشمن‌ترین دشمنان انسان است که در اولین گام انسان باید نسبت به نفس اماره شناخت پیدا کند و این نفس اماره را بشناسد. دشمن‌ترین دشمن انسان این استاد اخلاق با بیان اینکه نفس اماره را خوب بشناسید، ...

به گزارش عترتنا؛آیت الله «روح الله قرهی» از اساتید برجسته اخلاق شهر تهران، امشب دوشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه در جلسه هفتگی درس اخلاق خود که در مسجد شهید هرندی تهران برگزار شد، در تبیین اینکه خیر و شر چیست، گفت: بعد از مقدماتی که در جلسات اخلاق سال‌های گذشته بیان شد آن مقدمات در تفهیم این مطالب خیلی اثر دارد. حالا خیر چیست و چه چیز را عنوان خیر می‌گویند؟ خیر و شر انسان را فقط خدا می‌داند این استاد اخلاق شهر تهران بیان کرد: ...

خطبه شعبانیه منشور و چراغ راه برای استفاده از ماه رمضان است
14 اسفند 1403

حجت الاسلام صراف گفت:پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه تذکراتی در باب اهمیت ماه مبارک رمضان بیان کردند که می‌توان این خطبه را یک سند راهبردی و چراغ راه و منشور برای این سی روز ماه مبارک رمضان در نظر گرفت.

از عزیمت آیت الله کمیلی خراسانی به لبنان تا تشکیل جلسات عرفانی
06 اسفند 1403

بنده از عراق با اجازه استادم عارف کامل مرحوم حاج آقا سید هاشم حداد (ره) به لبنان اعزام شدم و به بنده اجازه تربیتی دادند و فرمودند: جوانان لبنانی که به شما مراجعه کردند شما راه سیر و سلوک را به آنها توضیح دهید و آنها را در این مسیر تربیت کنید

شکرگزاری در گشایش و سختی/ خطر تحیر و سرگردانی
04 اسفند 1403

آیت‌الله تحریری در جلسه این هفته درس اخلاق خود در شرح خطبه متقین به تبیین وظیفه اهل تقوا در مواجهه با امور مطلوب و نامطلوب پرداخت و نکاتی را در باب شکر در گشایش و سختی بیان کرد.

چگونه در رکاب امام زمان(عج) و مورد عنایت حضرت باشیم
26 بهمن 1403

آیت‌الله حسینی طهرانی گفت: مسئله بودن در رکاب امام زمان(عج) در زمان غیبت چه آن‌هایی که به سعادت زیارت آن حضرت نائل می‌شوند چه آن‌هایی که نائل نشده و از دنیا رفته اند، عمده این است که انسان اهل تقوا و مطیع آن حضرت باشند.

چگونگی تدبر در آیات قرآن و تابعیت زمانی و مکانی آن/تجلی اعظم
04 بهمن 1403

حجت الاسلام واسطی گفت: آیات قرآن مقید به زمان و مکان نیستند! بنابراین هر وقت با آیه‌ای مواجه می‌شویم، چه یک داستان، چه یک قضیه، چه یک حکم، چه یک نصیحت، ملاکش را باید به دست بیاوریم. به کشف ملاک‌های موجود در آیات، تدبر در قرآن می‌گویند!

فرزندان را با ادب و اخلاق دینی تربیت کنید/نقش ولایت پدر
01 بهمن 1403

آیت الله هاشمی علیا گفت: با بیان اینکه والدین باید فرزند را ادب کنند، گفت: منظور از ادب در اینجا که در روایات هم اشاره شده، اعم از معنای عرفی آن است و همه فضائل اخلاقی و دوری از تمام رذائل را شامل می‌شود.

دورویی ریشه و اصل نفاق است/پرهیز از ایجاد شبهه در روایات جهنم
01 بهمن 1403

آیت الله کمیلی خراسانی در شرح حدیث نهم کتاب چهل حدیث امام راحل گفت: این حدیث مربوط به نفاق است که نفاق به معنای دورویی است که در واقع غیبت و سخن چینی از مهمترین صفات منافق است.

تصریح قرآن بر مسخر کردن حیوانات و مرکب‌ها برای انسان
30 دی 1403

استاد حوزه با اشاره به آیات ۱۲ الی ۱۴ سوره زخرف گفت: خداوند برخی از چهارپایان و حتی مرکب‌های آهنی را برای استفاده انسان مسخر نموده که از آن‌ها استفاده کند و گرنه انسان قادر بر سوار شدن آن‌ها نبود.

شراب و ساقی و ساغر حوض کوثر/چرایی محروم بودن کافران از آب کوثر
26 دی 1403

حجت‌الاسلام هژبری طی سخنانی به مناسبت سالروز ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام به تبیین آب حوض کوثر، شراب و ساقی و ساغر این حوض پرداخت و به شبهه‌ای درباره علت محروم بودن کافران از نوشیدن آب حوض کوثر پاسخ داد.

اهمیت معاشرت با اولیای الهی/لقاءالله هدف مؤمن است
22 دی 1403

حجت‌الاسلام لطفی پور گفت: دیدن اولیای الهی و مؤمنین اگر چه خیلی هم کوتاه باشید؛ اما اثرات فراوانی برای انسان دارد، این دیدن باعث دوای درد و صفای دل و رفع کدورت و اسباب بسط سلوکی می‌شود.