×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیت الله العظمی مدرسی با هشدار به آلوده نمودن فضای انتخاباتی عراق گفتند: کاندیداهای انتخاباتی اخلاق را زیر پا نگذارند و از دروغ گفتن و تهمت‌های ناروا به یکدیگر بپرهیزند.


توصیه‌های انتخاباتی آیت‌الله مدرسی به کاندیداها، مردم و رسانه‌هابه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / مراجع معظم تقلید: آیت الله العظمی «سید محمد تقی مدرسی» در سخنرانی هفتگی خود که به صورت تلویزیونی پخش شد، با هشدار به آلوده کردن فضای معنوی به خاطر تبلیغات آلوده انتخاباتی اظهار کرد: شرکت میلیون‌ها نفر در مراسم احیای شب‌های قدر حاکی از اعتقاد و ایمان محکم مردم عراق است، پس چرا برخی تلاش می‌کنند فضا را مسموم کنند و وجدان‌های بیدار این مردم را فاسد کنند؟.

توصیه به کاندیداهای انتخاباتی

ایشان از سیاستمدارانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات پارلمانی آینده در عراق را دارند، خواستند در این رقابت اخلاق را زیر پا نگذارند و از دروغ گفتن و تهمت‌های ناروا به یکدیگر بپرهیزند و افزودند: «هر فرد برنامه خود را ارائه کند و ایمان خود را برای کسب رأی بیشتر به حراج نگذارد.

این اندیشمند جهان تشیع افزود: برای کسب رأی بیشتر، تلاش برای متشنج کردن فضا و طرح مسائلی که باعث اختلاف نظر بین مردم است، مصداق اشاعه فحشا است.

توصیه به اصحاب رسانه

آیت الله العظمی مدرسی همچنین از اصحاب رسانه خواستند که به شرافت و اخلاق حرفه‌ای پایبند بوده و قلم خود را در اختیار کشورهای استعمارگر و احزاب مرتبط با آن‌ها نگذارند و از انتشار اخبار دروغ برحذر باشند.

ایشان همچنین خاطر نشان کردند: ما موافق بستن دهان مخالف و شکستن قلم‌ها نیستیم، اما صاحبان رسانه در همه حال خدا را در نظر بگیرند و از او غفلت نکنند.

توصیه به مردم

معظم له در خاتمه سخنان خود به مردم توصیه کردند که در برخورد با رسانه‌ها مسئولیت‌پذیر باشند و اگر یک فرد یا یک سازمان رسانه‌ای را دیدند که به انتشار نکات منفی و سیاه‌نمایی مشغول هستند، آن‌ها را تحریم کنند زیرا هر یک از آن‌ها باید بستر و ابزاری برای انتشار واقعیت‌ها باشند.

پایان پیام/.

شبکه‌های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس مراجع معظم تقلید را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.