×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / مراجع معظم تقلید: آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی در سخنانی با اشاره به خیزش مردم فلسطین درباره اشغالگری، گفت: خیزش مردم فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی نشان داد که امت اسلامی همچنان بر عهد خویش با خداوند وفادار است و این روحیه انقلابی که هر روز در گوشه‌ای از جهان تجلی پیدا می‌کند، نویدبخش تمدن اسلامی مورد انتظار است.

بی اعتماد شدن بشریت به تمدن مادی

 

 

وی اظهار کرد: بشریت بعد از دوری از رسالت‌های الهی، چالش‌های بسیاری را تجربه کرد و امروزه به تمدن‌های مادی اعتمادی ندارد، چراکه مدیریت بحران کرونا، چالش تغییرات اقلیمی، ناهنجاری‌های حاصل از تفکرات مادی‌گرایانه و طبقه‌بندی‌های اجتماعی ظالمانه نشان داد که یک تمدن الهی مورد نیاز است که در تمدن اسلامی تجلی می‌یابد.

مرجع تقلید شیعیان در کربلای معلی ادامه داد: البته به این معنی نیست که این تمدن مختص مسلمانان باشد، بلکه به معنی این است که تمدنی الهی تجلی ارزش‌های آسمانی و نیاز تمام انسان‌هاست.

ایمان و تقوا ریشه‌های تمدن اسلامی

 

آیت‌الله‌العظمی مدرسی با اشاره به اینکه تمدن اسلامی دارای ریشه‌ای مستحکم از ایمان و تقوا است که دنیا را اصلاح و زنده می‌کند، گفت: البته این اصلاح و سازندگی و خدمت به بشریت تنها از لحاظ دیدگاه مادی‌گرایانه نیست، بلکه دیدگاهی دینی نیز دارد.

وی افزود: تمدن دینی دو بعد مادی و معنوی انسان را در نظر می‌گیرد، به‌طوری‌ که اسلام عبادات معنوی را به جنبه‌های مادی زندگی پیوند می‌دهد. اسلام نماز، روزه و حج را وسیله نزدیکی به خداوند متعال قرار می‌دهد و از سویی دیگر این عبادات منافع انسان را نیز تأمین می‌کند. به‌عنوان‌ مثال عید فطر که عیدی معنوی است ولی با پرداخت زکات فطره در این روز فقرا و نیازمندان نیز بهره می‌برند.

این اندیشمند جهان تشیع بر ضرورت عدم فراموشی دیدگاه‌های دینی در فضای سیاسی تأکید کرده و گفت: سیاست باید تابع دین باشد، نه اینکه دین تابع سیاست شود.

پایان پیام/.

شبکه‌های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس مراجع معظم تقلید را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.