×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حجت‌الاسلام‌ محمدباقر شریعت‌پناه گناه عامل دور شدن از امام زمان(عج) استبه گزارش عترتنا؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر شریعت‌پناه، از اساتید حوزه علمیه تهران شامگاه جمعه ششم اسفندماه در سلسله جلسات مهدویت مسجد حضرت عباس(ع) طی سخنانی گفت: اعمال در روزهای دوشنبه و پنج شنبه به محضر امام زمان (علیه السلام) عرضه می‌شود و اینکه در این دو روز اعمال به محضر حضرت عرضه می‌شود، این یک برنامه اجرایی حکومت است، در صورتی که همین الان ما در محضر حضرت هستیم.

امام جماعت مسجد حضرت عباس(ع) اظهار کرد: اما عرضه اعمال در روزهای دوشنبه و پنج شنبه از روی یک برنامه سلطنتی و حکومتی است که سلطان زمان الان امام زمان (علیه السلام) است و از روی یک برنامۀ حکومتی ملائک اعمال ما را در روزهای دوشنبه و پنج شنبه به محضر حضرت عرضه می‌کنند و حضرت سلطان و ما رعیت هستیم و اعمال ما را به سلطان زمان عرضه می‌کنند و الا حضرت خلیفه الله هستند و قبل از عمل و حین عمل و بعد از عمل دقیقا می‌دانند ما چکار میکنیم.

گناه عامل مستجاب نشدن گناه و دوری از حضرت

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر شریعت‌پناه با اشاره به سّر استجابت و مستجاب نشدن دعا گفت: الان هم حضرت از گناهان ما ناراحت می‌شوند، مواظب باشید که آنچه با چشم میبیند و با گوش می‌شنوید چیزی نباشد که حضرت را ناراحت کند.

وی ادامه داد: هنگامی که گناه می‌کنید حضرت ناراحت می‌شود، اهل گناه از بی‌حیایی دست بردارند و دیگر گناه نکنند و حضرت را این قدر ناراحت نکنند. بدانید که با گناه کردن دیگر دعا مستجاب نمی‌شود و خدا بدون رضایت ولی‌اش امام زمان (علیه السلام) دعا را مستجاب نمی‌کند.

این استاد حوزوی افزود: پس بدانید تا دست از گناه بر ندارید و رضایت امام زمان (علیه السلام) را کسب نکنید، دعایتان مستجاب نمی‌شود. کاری کنید که خود ولی زمان در حق شما دعا کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر شریعت‌پناه گفت: حضرات هم از گناه بدشان می‌آمد و الان هم حضرت همینطور است. واقعا فکر کنید خدا چند شاهد بر ما قرار داده است ما جواب خود خدا را نمی‌توانیم بدهیم اما پیغمبرش را هم می‌آورد و دیگر شاهدها و نامه اعمال هم هست و شرمندگی انسان به همراه دارد.

وی ادامه داد: کسانی که در این دنیا حواسشان جمع بود همین دنیا خدا و ۱۴ معصوم را حاضر دانستند و گناه نکردند. اگر گناه نکنید حضرت هم دعایتان می‌کند و اگر عمدا گناه نباشد و اشتباه کردید، برای گناه غیر عمدی شما حضرت استغفار هم میکند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت استغفار و توبه در غروب دوشنبه و پنج شنبه اظهار کرد: پس حواستان جمع باشد گناه نکنید و همچنین زیاد استغفار کنید، مخصوصا عصر دوشنبه و پنج شنبه نزدیک غروب و هر چه به غروب نزدیک می‌شوید، زیاد استغفار و توبه و عذرخواهی کنید که حضرت در این لحظه که پرونده را می‌بینند از ما ناراحت نشوند.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

منبع خبر : اختصاصی عترتنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.