×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرزندان خود را ترغیب به نماز خواندن کنیدبه گزارش عترتنا؛حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تراشیون شب گذشته در سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به اهمیت نمازخوان کردن فرزندان گفت: لازم است تا فرزندان را به خواندن نماز ترغیب و انگیزه ادای نماز را در ایشان تقویت نماییم.

این کارشناس امور تربیتی اظهار کرد: برای انگیزه بخشی و تقویت اهتمام به نماز در کودکان، باید به روش‌های مختلفی که ناظر به شرایط، اقتضائات و روحیات کودکان ذکر شده، توجه داشته باشیم.

الگودهی به فرزندان از مهمترین روش‌های انگیزه بخشی

وی الگودهی به فرزندان را از مهمترین روش‌های انگیزه بخشی دانست و با بیان این که پدران و مادران نمازهای خود را باید در منظر فرزندان بخوانند، خاطرنشان کرد: دیدن نماز خواندن پدر و مادر، تاثیر بسزایی بر انگیزه بخشی فرزندان دارد؛ چراکه ۶۷ درصد یادگیری انسان‌ها از منظر چشم دنبال می شود و تا بچه ها پدر و مادر را نبینند که نماز می خوانند، اهتمام چندانی به نماز نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت هم سالان نمازخوان، اظهار داشت: هم سالان فرزندان، نقش معلمی در شخصیت سازی فرزندان دارند؛ نیاز است تا فرزندان خود را بیش از پیش وارد محیط مسجد و اماکن متبرکه نموده، آنها را در معرض همسالان قرار دهیم.

لزوم ترغیب همسالان به بحث نماز

وی ضمن انتقاد از سیستم های آموزشی کشور، با بیان اینکه با نمازخانه ساختن و یا حضور امام جماعت برای ادای نماز نمی توان حق نماز را در عرصه تربیت ادا کرد، تصریح کرد: ترغیب گروه های هم سال به بحث نماز را باید جدی بگیریم. پدر و مادری که به تربیت نسل فرزندان خود اهمیت می دهند، باید به جایگاه های گروه های هم سال توجه ویژه ای داشته باشند.

این کارشناس امور تربیتی بیان سیره و سبک زندگی اولیای الهی و اهل بیت علیهم السلام در قالب داستان را از مهمترین پایه‌های تربیتی انگیزه بخش در نهان کودکان دانست و ابراز داشت: نیاز است تا در محیط خانه در مورد نماز صحبت و خاطره گویی کنیم؛ گفتگوی غیر مستقیم تاثیر تربیتی بسزایی دارد و در عمق ضمیر ناخودآگاه انسان اثرات پایداری را ایجاد می‌کند.

تقویت نماز خوان کردن فرزندان با آماده سازی محیط خانه برای نماز

وی با اشاره به این که آماده سازی محیط خانه برای نماز و عطرآگین کردن خانه در اوقات نماز، زمینه تربیت را در فرزندان تقویت می‌کند، خاطرنشان کرد: مهربان‌تر شدن پدر و مادر در هنگام نماز، قبل از نماز و حین نماز، انگیزه فرزندان را در ادای نماز افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون، حضور فرزندان در اماکن مذهبی از جمله حرم اهل بیت علیهم السلام، مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان را در ارتقاء و تقویت انگیزه‌های معنوی بسیار موثر برشمرد و یادآور شد: تربیت، مرد میدان می خواهد و صرفا با نصیحت، حرف، ناله و نفرین و یا دعایی که لازم است، نمی توان به دستاورد تربیتی خاصی دست یافت.

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.