×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

جانفشانی حضرت زهرا(س) راه حق و باطل را مشخص کردبه گزارش خبرنگار عترتنا؛حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدتقی غروی از اساتید حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله سید محمدرضا غروی، ظهر امروز سه شنبه ۶ دی ماه در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که در مسجد گلشن برگزار شد، گفت:پیامبر(ص) با آن عظمت می‌آمد در خانه حضرت فاطمه(س) اجازه ورود می‌گرفت و حتی دست دخترش را می‌بوسید و می‌فرمود: بوی بهشت را از زهرا(س) استشمام می‌کنم.

وی ادامه داد: بعد از پیامبر(ص) هم جبرئیل بر حضرت زهرا(س) نازل می‌شد و وقایع را به حضرت گزارش می‌داد که حضرت آنها را می‌نوشت و کتابی به نام مصحف فاطمه(س) شد.

حضرت زهرا(س) محور اهل بیت(ع)

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند تمام عالم وجود را برای اهل بیت(ع) آفرید و محور همه را حضرت زهرا(س) قرار داده است،گفت: وقتی آدم و حوا در بهشت گشت می‌زدند، حضرت زهرا(س) را دیدند و از عظمت و جلالت حضرت از خدا سوال کردند که او کیست که خدا فرمود اگر او نبود شما را هم خلق نمی‌کردم!

حجت الاسلام والمسلمین غروی با بیان اینکه بیعت شکنان غدیر بعد از پیغمبر(ص) سقیفه را ساختند، گفت: سقیفه در مقابل خاندان عصمت تشکیل شد و عاشورا هم در سقیفه رقم خورد که آن جنایت را در کربلا انجام دادند.

وی ادامه داد: با اینکه در غدیر با جانشین پیغمبر بیعت کرده بودند، ظالمان بیعت خود را فراموش کردند، در صورتی که دین با ولایت امیرالمؤمنین(ع) در غدیر کامل شد و اولین کسی که در دفاع از ولایت جانفشانی کرد، حضرت زهرا(س) بود. اگر جانفشانی حضرت زهرا(س) نبود کسی راه حق و باطل را نمی‌توانست تشخیص بدهد.

این استاد حوزوی بیان کرد: مادر سادات را بین در و دیوار چنان زدند که استخوان‌های سینه حضرت شکست! علامه امینی می‌گوید بین در و دیوار یک سوم سادات کشته شدند. حالا اگر کسی دست و پای او بشکند می‌شود مثلا گچ گرفت و آن را بست اما استخوان سینه را نمی‌شود.

اهمیت اقامه عزای حضرت زهرا(س) و توسل به حضرت

حجت الاسلام والمسلمین غروی با اهمیت دانستن اقامه عزا در ایام فاطمیه اظهار کرد: در این ایام فاطمیه اگر کسی عزادار حضرت نباشد به حضرت زهرا(س) جسارت کرده است. امروز عاشورای حضرت فاطمه(س) است که اگر با حضرت زهرا(س) چنین جسارتی نکرده بودند، اصلا کربلا و عاشورایی هم نبود و به ائمه هم کسی جسارت نمی‌کرد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) را در کوچه‌ها سیلی زدند و پهلویش را شکستند، کور شود چشمی که بر این ظلم و جنایت گریه نکند.

حجت الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به توسلشان به حضرت زهرا(س) در دوران بیماری، اظهار کرد: اهل بیت(ع) گفتند در گرفتاری‌ها خدا را به مادرمان حضرت زهرا(س) قسم دهید. یک رگی پشت کمر تا پا هست که رگ سیاهتیک است و مدتی این رگ گرفت و چنان دردی داشتم که شب‌ها یک ثانیه هم نمی‌توانستم بخوابم تا جایی که خانواده هم به تنگ آمده بودند، تا اینکه یک شب به مادر سادات متوسل شدم. حالا این رگ مرا زمین گیر کرده بود اما استخوان‌های سینه مادر سادات را شکسته بودند.

این استاد حوزی در پایان توصیه کرد: حتما خلوتی با حضرت داشته باشید که ما انتظار شفاعت از حضرت را داریم و الان که زنده هستیم باید خلوتی با حضرت داشته باشیم و دست توسل به سوی مادر سادات دراز کنیم.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

منبع خبر : اختصاصی عترتنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.