×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اهمیت عاقبت بخیری/ماجرای تشرف آیت الله سید جمال گلپایگانی

به گزارش خبرنگار عترتنا؛حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسین هاشمی‌نژاد» خطیب حوزوی شب نهم رمضان طی سخنانی در حسینیه بیت‌الرقیه (س) تهران با بیان اهمیت عاقبت بخیری گفت: خداوند بعد از اینکه ما را هدایت کرد دیگر گمراه نمی‌کند بنابراین یکی از موضوعاتی که مؤمن همیشه باید نگرانش باشد موضوع مهم عاقبت بخیری است. خداوند نیز در آیه ۸ سوره آل عمران می‌فرماید: «رَبَّنا لا تُزِغ قُلوبَنا بَعدَ إِذ هَدَیتَنا وَهَب لَنا مِن لَدُنکَ رَحمَهً ۚ إِنَّکَ أَنتَ الوَهّابُ؛ پروردگارا دل‌های ما را پس از آنکه هدایت فرموده‌ای گمراه نگردان و از ناحیه خودت برای ما رحمتی فرو فرست.»

وی اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) به سیدالشهداء (ع) فرمودند: «أی بُنَیَّ، لا تُؤیِسْ مُذنِبا، فَکَم مِن عاکِفٍ علی ذَنبِهِ خُتِمَ لَهُ بخَیرٍ، و کَم مِن مُقبِلٍ علی عَمَلِهِ مُفسِدٌ فی آخِرِ عُمُرِهِ، صائرٌ إلَی النارِ، نَعوذُ بِاللّهِ منها! ای فرزندم! هیچ گنهکاری را مأیوس مکن؛ زیراای بسا کسی که عمری گناه می‌کند، اما فرجامش به نیکی ختم می‌شود وای بسا کسی که عمری عمل خیر می‌کند، لیکن در پایان عمرش گرفتار فساد می‌شود و رهسپار دوزخ می‌گردد؛ پناه به خدا از آتش دوزخ.»

اهمیت عاقبت بخیری حتی در نزد انبیای الهی

این خطیب حوزوی با اشاره به اینکه انبیاء نگران پایان کار خود بودند گفت: حضرت یوسف (ع) می‌فرماید: «تَوَفَّنِی مُسْلِمًا وَأَلْحِقْنِی بِالصَّالِحِینَ؛ خدایا من را مسلمان بمیران و به صالحین ملحقم بگردان.» همچنین در دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع) می‌فرماید: «اَللَّهُمَّ اخْتِمْ بِعَفْوِک أَجَلِی خدایا، پایان عمر و اجل من را با عفو خودت رقم بزن.»

وی ادامه داد: یکی از علمای ربانی می‌گفت: اگر خداوند نامه‌ای برای من بفرستد و در نامه بنویسد که من یک حاجت تو را برآورده می‌کنم حاجت شما چیست؟ پاسخ می‌دهم: «اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً؛ خدایا آخر و عاقبت کارهای ما را ختم به خیر کن.» و این نشان از اهمیت عاقبت بخیری حتی نزد علمای ربانی است.

تشرف آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی و گرفتن سکه از صاحب الزمان (عج)

تشرف آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی و گرفتن سکه از صاحب الزمان (عج)

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی‌نژاد در پایان به تشرف آیت‌الله سید جمال‌الدین گلپایگانی به محضر امام زمان (عج) اشاره و بیان کرد: شب جمعه‌ای مصادف شده بود با عرفه و آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی خودشان را به کربلا رسانده بودند و کنار صحن امام حسین (ع) نشسته بودند. حرم هم خیلی شلوغ و ازدحام زیاد بود و نقل شده که همانطور که مشغول ذکر بود فشار جمعیت آزرده‌اش کرده بود که دید آقا سیدی خیلی خوش سیما بغل دستش ایستادند به ایشان سلام کرد و ایشان به وی فرمودند که آقا سید جمال الدین دوست داری بروی داخل حرم؟ و وی عرض کرد: آقا دوست دارم اما نمی‌شود.

وی ادامه داد: ایشان به سید فرمودند که بیا و سید می‌گوید دنبال آن بزرگوار راه افتادم که مسیر باز شد و خیلی راحت و اصلاً ازدحامی نیست و
رسیدیم درب حرم و اذن دخول خواندند و مرا پای ضریح آوردند، و آن آقا سید خوش سیما دست کردند در جیبشان و یک سکه‌ای به من دادند و در دستم گرفتم که یک مرتبه دیدم ایشان نیستند.

وی افزود: جمعیت مرا پرت کرد از حرم بیرون، صحن هم ازدحام بود باز دوباره رفتم یک گوشه‌ای به زحمت پیدا کردم و خلاصه وضع لباس هم بهم خورده بود ولی دستم را سفت نگه داشته بودم وقتی دستم را باز کردم دیدم که یک سکه است و رویش نوشته شده یا صاحب‌الزمان (عج)!

این خطیب حوزوی اظهار کرد: فرزند ایشان نقل کرده که پدرم به این سکه خیلی علاقه داشت و یک کیسه مخصوص این سکه درست کرده بود و هر وقت وضو می‌گرفت این سکه را در می‌آورد و می‌بوسید و به چشمهایش می‌کشید. یکی از این سفرها که پدرم کربلا می‌رفت چند نفر
همراهش بودند و قافله‌ای رفته بودند با پای پیاده که یکی از همراهان طلبه‌ای بود دل درد شدیدی گرفت که هر چه دوا دادند، قرص دادند، نبات دادند اثر نکرد و این برای اهل قافله تولید زحمت کرده بود. پدرم فرموده بود یک کاسه آب آوردند و سکه حضرت را در آورد و زد توی آب متبرکش کرد و به او داد و مثل آبی روی آتش دردش تسکین یافت!

وی ادامه داد: طلبه اصرار کرد که این چه سری بود؟! و آنقدر اصرار کرد تا ماجرا را گفت که ظاهراً من خدمت آقا رسیدیدم و حضرت این سکه را مرحمت فرمودند. آن بنده خدا هم اهل معنویت نبود و با دستش اشاره کرد گفت برو بابا این حرف‌ها چیست که میزنی! منزل بعدی که رسیدند پدرم وضو گرفت مثل همیشه کیسه را از جیبش درآورد دید سر کیسه بسته شده است و گره را باز کرد. دید سکه یا صاحب الزمان (عج) داخلش نیست! هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و زبانش دوختند.

خبرنگار: علیرضا برومند

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.