×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی غروی گفت: ۱۲۰هزار نفر در غدیر شاهد بودند و با آقا امیرالمؤمنین(ع) بیعت کردند و نعمت را در غدیر خم شناختند اما در سقیفه آن را انکار کردند.

نعمت را در غدیر شناختند ولی در سقیفه انکار کردند سید مرتضی غروی

به گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / عترت : حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی غروی از خطبای شهر تهران ظهر دیروز در مراسم جشن عید غدیر که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد مرحوم آیت‌الله غروی(ره) محله گلشن برگزار شد، گفت: مرحوم علامه امینی(ره) در حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) نشسته بودند که که دسته های عزاداری امام حسین(ع) وارد حرم شدند و یکی از علمای اهل سنت هم آنجا بود که به علامه گفت آیا جایز است اینها به سر و سینه خود می زنند و اینگونه عزاداری می کنند؟! ایشان فرمودند جایز که هیچ بلکه این دسته‌های عزاداری واجب است. ما در غدیر دسته به پا نکردیم و ۱۲۰ هزار نفر هم در غدیر شاهد بودند و با آقا امیرالمؤمنین(ع) بیعت کردند و نعمت را در غدیر خم شناختند اما در سقیفه آن را انکار کردند، پس عاشورا را به پا می کنیم که فردا نگویید یزید، امام حسین(ع) را نکشت!

وی ادامه داد: بیعت با آقا امیرالمؤمنین(ع) در غدیر هم سه روز طول کشید که همه مردمحتی زن ها هم بیعت کردند.

این خطیب حسینی اظهار کرد: با همه این احوال من سال ۱۳۸۸ مدینه منوره و بیت الله بودم و رفتم در یک کتابفروشی، دیدم کتابی نوشته اند با گستاخی تمام که یزید خوب کاری کرد که حسین(ع) را کشت! بنابراین اگر ما شل بیاییم دشمن جلو می آید.

ثواب بیان فضائل امیرالمؤمنین(ع)

حجت‌الاسلام غروی افزود: در روایات آمده اگر کسی فضائل امیرالمؤمنین(ع) را بشنوید باعث بخشش گناهان گوش می شود، آن را بگویید باعث بخشیده شدن گناهان زبان است، اگر ببینید باعث بخشش گناهان چشم است، و اگر بنویسید تا زمانی که باشد ملائکه برای او استغفار می کند؛ پس برای آقا امیرالمؤمنین(ع) کم نگذارید.

نوه مرحوم آیت‌الله غروی(ره) افزود: حضرت علی(ع) در مسجد نشسته بودند که کسی صدا زد یا علی(ع) به من ظلم شده است! حضرت فرمودند آیا شاهد داری؟ عرض کرد: بله. حضرت فرمود: اگر دو تا شاهد داشته باشی حقت را می گیریم. بعد حضرت گریه اش گرفت و فرمودند من در غدیر صد هزار شاهد داشتم اما در روز روشن حق مرا گرفتند و زهرا(س) و محسنم را کشتند در صورتی که اگر دو تا شاهد داشته باشید می توانید حق خود را بگیرید.

وی در پایان ضمن تشکر از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: از همه شما نمازگذاران عزیز که با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری، پروتکل های بهداشتی را رعایت کردید تشکر می کنم و در خواست دارم که همچنان این دستورات بهداشتی را رعایت کنید و بهانه ای دست بدخواهان اهل بیت(ع) ندهید.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس در عترت را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.