×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیت الله العظمی سید محمدتقی مدرسی گفت: افراد قلم به دست و تریبون‌دار مردم را فریب ندهند و راه خوشبختی را ترک دین و رهنمودهای آن عنوان نکنند.


 آیت الله مدرسی افراد قلم به دست و تریبون‌دار با هجمه به دین، مردم را فریب ندهندبه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / مراجع معظم تقلید: آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید در جلسه سخنرانی هفتگی خود با اشاره به گرفتار شدن بشر در مقابله به همه‌گیری ویروس کرونا گفت: بشریت درنتیجه همه‌گیری کرونا گرفتار گردابی شده است که راه نجات از آن را نمی‌داند. و دلیل این فاجعه تهی شدن تمدن مادی از حکمت است.

وی با اشاره به اهمیت حکمت و فقدان آن در جامعه افزود: وجدان هر انسان سالمی به‌حکمت که در ارزش‌هایی همچون صداقت، امانت و محبت تجلی‌یافته، متمایل است. حکمت مسیر درست را برای انسان روشن می‌کند و تشخیص جزئیات مسیر با علم است.

آیت‌الله مدرسی بابیان اینکه امروزه با تصور اینکه علم به‌تنهایی کافی است، از حکمت دور شده‌ایم، گفت: راه رهایی از این انحراف در بازگشت به خداوند و رسالات او و همچنین گوش فرادادن به افراد حکیم و دوری از غرور است.

دو توصیه‌ی معظم‌له

مؤلف تفسیر هدایت در پایان در توصیه‌ای به بهره گرفتن از حکمت‌های دینی گفت: بهره گرفتن از حکمت‌های دین برای اصلاح دنیا هم هست و دین تنها برای آخرت نیست. طلاب حوزه‌های علمیه از مناسبت‌های ماه مبارک استفاده کنند و مردم را در اصلاح امور اقتصادی و اجتماعی خود راهنمایی کنند.

وی همچنین با تذکر به کسانی که به دین هجمه وارد می‌کنند، اظهار کرد: افراد قلم‌به‌دست و تریبون‌دار مردم را فریب ندهند و راه خوشبختی را ترک دین و رهنمودهای آن عنوان نکنند. برخی افراد نادان با هجمه به دین و کتب آسمانی و غره شدن به علم خود این کار را می‌کنند. درحالی‌که دین به دنبال علمی است که سعادت بشریت را به ارمغان می‌آورد، علمی که موجب گمراهی نباشد.

پایان پیام/.

شبکه‌های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس مراجع معظم تقلید را اینجا کلیک نموده و بخوانید

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.