×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ذکر مورد توصیه آیت‌ الله بهجت برای حل مشکلات و حاجاتد | آیت الله جاودان | عترتنا

به گزارش خبرنگار عترتنا؛آیت‌الله «محمدعلی جاودان» شامگاه دوشنبه ۲۵ تیرماه در مراسم عزاداری شب عاشورا در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علی‌ها تهران با توصیه به ذکر استغفار و صلوات برای گشایش امورات گفت: مرحوم آیت‌الله بهجت برای حل مشکلات و گشایش امورات توصیه به زیاد گفتن استغفار و صلوات همراه با توجه می‌نمودند.

ذکر مورد توصیه آیت‌الله بهجت برای حل مشکلات

این استاد اخلاق اظهار کرد: دوستی داشتیم مشکل مالی داشت و خدمت آیت‌الله بهجت رفت و ایشان هم عبا روی سرش کشیده بود که کسی به وی توجه نکند و دوستمان گفت اصلاً ایشان وقت نمی‌کند که حرف مرا بشنود و من همین‌طور کنار ایشان نشسته بودم که یک‌دفعه دیدم سرشان را از زیر عبا در آوردند و گفتند: چه می‌گویی؟ و دوستمان گفت: من وضع مالی‌ام خراب شده و هر چه‌کار می‌کنم نتیجه ندارد و حتی گیر نان برای زن و بچه‌ام هستم!

وی ادامه داد: این دستمان گفت بعد از گفتن مشکلم، آیت‌الله بهجت باز سرش را زیر عبا کرد و چیزی نگفت و من دوباره سؤالم را تکرار کردم که ایشان گفت اگر یک چیز بگویم گوش می‌کنی؟ دستمان گفت من هم گفتم نمی‌دانم شما چه می‌خواهید بگویید! باز ایشان زیر عبا رفتند و بعد از چند دقیقه باز سرشان را بالا آورد و گفت: اگر یک چیز بگویم گوش می‌کنی؟ من متوجه شدم که حرف مرا شنیده است و الان ایشان می‌خواهند یک چیزی به من بگویند که بار سوم ایشان به من گفتند: استغفار کن و زیاد هم استغفار کن و با توجه هم استغفار کن.

وی افزود: استغفار داروی همه گرفتاری‌ها است که هر نوع گرفتاری دارید دوای آن استغفار است که باید زیاد و با توجه استغفار کنید. مثلاً با همسرتان بحث دارید این استغفار بدرد می‌خورد یا می‌خواهد خانه بخرید پول ندارید زیاد استغفار کنید و این بدرد می‌خورد و کلاً هر مشکلی دارید زیاد استغفار کنید.

توصیه‌ای آیت‌الله بهجت برای آخرت

وی بیان کرد: این دوستمان مشکل مالی‌اش حل شد تاحدی‌که خودش کارهای خیر انجام می‌داد و به صندوق‌های قرض‌الحسنه پول می‌داد که به نیازمندان کمک کنند و گفت با این شرایط که وضعم خوب شد مجدد خدمت آیت‌الله بهجت رفتم و گفتم حالا آن مرتبه آمدم مشکل مالی داشتم و فرمایش شما را عمل کردم و درست شد؛ اما حالا برای آخرتم چه توصیه‌ای دارید من آخرت را هم می‌خواهم که باز آیت‌الله بهجت فرمودند همان دستوری که قبلاً داده شد را انجام دهید و برای آخرت هم زیاد با توجه استغفار کن!

این استاد حوزوی با بیان اینکه استغفار با توجه برای دنیا و آخرت انسان مفید است، گفت: اگر بهترین می‌خواهید استغفار کنید و اگر می‌خواهید از بدی و مشکلات نجات پیدا کنید و رها شوید استغفار کنید.

توصیه‎ای دیگر آیت‌الله بهجت برای حل مشکلات

آیت‌الله جاودان، صلوات را ذکر مورد توصیه آیت‌الله بهجت برای حل مشکلات دانست و اظهار کرد: بعد از استغفار آیت‌الله بهجت برای حل مشکلات دستور می‌داند که زیاد صلوات بفرستید و می‌گفتند: هر چه گشتیم بهتر از این ذکر ندیدیم! پس اگر مشکل دارید و گرفتارید زیاد با توجه استغفار و صلوات بفرستید. مثلاً مشکل اخلاقی دارید و اخلاقتان بد است پس زیاد صلوات بفرستید، یا اینکه نمازتان را نمی‌پسندید و می‌خواهید نمازتان خوب شود زیاد صلوات بفرستید و کلاً هر مشکلی و حاجتی که دارید زیاد صلوات بفرستید که با صلوات زیاد همراه با توجه آن مشکل حل می‌شود. معلوم می‌شود آیت‌الله بهجت به‌عنوان طبیب این دو ذکر را برای گشایش و حل مشکلات توصیه می‌نمودند.

این استاد اخلاق توصیه کرد: کتاب شرح‌حال آیت‌الله بهجت اخیراً منتشر شده است، سعی کنید حتماً این کتاب را بخوانید و ببینید انسان چه‌کارها می‌توانست انجام دهد؛ ولی انجام نداده است و چه الطافی در مورد ایشان است. آقازاده ایشان تمام سال‌هایی که با پدر زندگی و معاشرت کرده به همراه برجستگی‌ها ایشان را نوشته است.

در همه لحظات زندگی یاد خدا باشید

آیت‌الله جاودان در بخش دیگر سخنانشان به اهمیت دائمی یاد خدا در لحظات عمر اشاره و بیان کرد: سرمایه ما در آخرت همین یاد خدا بودن ما در دنیا است که در دنیا عمرمان را چقدر به یاد خدا گذراندیم؛ اصلاً در شبانه‌روز چقدر دقت دارید که در برخورد با گناه کنار بکشید و در برخورد با دستور خدا آن دستور را عمل کنید؟! باید دائم در زندگی در یاد خدا باشید تاحدی‌که حتی سر سفره نشستید همین‌طور غذا نخورید؛ بلکه با یک بسم‌الله غذا را شروع کنید که غذا خوردنتان هم با یاد خدا باشد! این‌گونه تمام لحظاتتان به یاد خدا است، حالا هر چه بیشتر خدا را یاد کنید سرمایه بیشتری برای آخرت کسب کرده‌اید.

وی ادامه داد: اهل بهشت که از همه مشکلات گذشته‌اند و حساب کتابشان پاک شده است باز غصه دارند و غصه ساعت‌هایی که در دنیا گذشته و یاد خدا را نکرده‌اند را می‌خورند!

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

منبع خبر : اختصاصی عترتنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.