×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۲

به گزارش عترتنا؛حجت الاسلام والمسلمین «سید عباس موسوی مطلق» بیان نموده است: مدتها در خصوص عارف کبیر مرحوم آیت الله قاضی (قدس سره) مطالعات نسبتا جامعی داشتم ولی در بین این مطالعات، به دنبال این نکته بودم که بدانم علت دگرگونی مرحوم قاضی چه بوده است؟ ولی متأسفانه اشاره ای بدان نشده بود و نمی یافتم و یا اشاراتی که دلم به آن محکم نمی شد. تا اینکه به محضر یکی از بزرگان که خود از شاگردان عارف صمدانی مرحوم آیت الله انصاری همدانی ...

به گزارش عترتنا؛حضرت عباس(ع) در خانه ای زاده شد که جایگاه دانش و حکمت بود. آن جناب از محضر امیرمومنان، امام حسن و امام حسین(علیهماالسلام) کسب فیض کرده است. لذا از علی بن ابیطالب(ع) در مورد حضرت عباس (ع) نقل شده است که فرموده اند: «ان ولدى العباس زق العلم زقا، یعنی همان طور که پرنده به جوجه خود مستقیماً غذا می دهد، اهل بیت(ع) نیز مستقیماً به آن حضرت علوم و اسرار را آموختند.» و همچنین روایتی بدین مضمون از امامان معصوم(ع) نقل شده ...

به گزارش خبرنگار عترتنا؛آیت‌الله «مهدی احدی» استاد برجسته اخلاق و عرفان اسلامی حوزه علمیه قم، شامگاه جمعه ۱۹ خردادماه سال جاری در هفتمین جلسه سلسله مباحث «سیروسیاحت برزخی» که در مسجد الزهرا (س) تهران برگزار شد، یکی از ابزارهای کارشناسانه بحث سفر برزخ را رؤیا دانست و گفت: خیلی‌ها رؤیا را دست‌کم می‌گیرند درحالی‌که رؤیا پل ارتباطی بین این دنیا و برزخ است و دقیقاً انسان می‌تواند از طریق رؤیا برزخ را مشاهده کند! در برزخ ...

دستورالعملی کاربردی برای مراقبه از استاد فیاض بخش
25 خرداد 1402

استاد محمدتقی فیاض بخش از اساتید اخلاق و عرفان اسلامی و شاگرد برجسته آیت الله سعادت پرور در دستورالعملی کاربردی شیوه مراقبه نمودن را بیان کردند.

طهارت روزانه باعث کسب نورانیت در خواب می‌شود/ شش توصیه
14 خرداد 1402

آیت‌الله احدی با اشاره به رابطه طهارت روز در خواب نورانی شبانه گفت: آن طهارت روزانه و نماز و قرآن و استغفار در طول روز، شب جواب می‌دهد و نور حکمت می‌آید و بدون هیچ مزاحمتی مثل وحی در وجود شما اثر می‌کند

فلاسفه رؤیا را از لوازم ذاتی جوهر مفارق می‌دانند
07 خرداد 1402

آیت‌الله احدی با اشاره به نظریه فلاسفه درباره رؤیا گفت: فلاسفه رؤیا را از لوازم ذاتی جوهر مفارق می‌دانند و جوهره مفارق همین نفس ناطقه است.

محور جلسات استاد فاطمی‌نیا چه بود؟
02 خرداد 1402

اولین سوالی که در درس عرفان اسلامی مطرح کردند این بود که عرفان برای اسلام است یا مربوط به مسلمین است. ایشان معماری را مثال می‌زدند.

رسیدن به غیب نسبی فقط به اذن الهی است
31 اردیبهشت 1402

آیت‌الله احدی با بیان اینکه رسیدن به غیب نسبی فقط به اذان الهی است، گفت: غیب نسبی را خداوند به اذن خودش باید بدهد این‌طور نیست که غیب نسبی به همه برسد. همه نمی‌توانند و خدا باید اذن بدهد

راه سیر الی الله بسته نیست/در عرفان نظری نمانید
30 اردیبهشت 1402

آیت‌الله کمیلی خراسانی گفت: ما وقت کم داریم و مرگ در پیش است و نباید وقت خود را فقط صرف عرفان نظری کرد، بلکه باید فوری و قدم به قدم همراه با عرفان نظری وارد عرفان عملی شد.

با عقل اکتسابی و تحصیلی به شهود نمی‌رسید
25 اردیبهشت 1402

آیت‌الله احدی گفت: با عقول تحصیلی اکتسابی نمی‌توان به شهود برزخی رسید. بسیاری از پروفسورها و دانشمندان در رشته‌های مختلف کافر مرده‌اند! علم و تحصیل آن‌ها نتوانست آن‌ها را به شهود برزخی هدایت کند.

توصیه‌هایی سلوکی از علامه حسن زاده آملی
25 اردیبهشت 1402

علامه حسن‌زاده آملی در کتاب «لقاء‌ الله» چهارده توصیه به علاقه‌مندان سلوک توحیدی بیان می‌کنند که در ادامه می‌آید.

نخستین گام خودسازی یافتن عیوب است
22 اردیبهشت 1402

حجت الاسلام آقاتهرانی گفت: در عرفان اسلامی تأمل در یافتن عیوب نخستین گام خودسازی برای ایجاد مشارطه و عهد با خود برای اصلاح نفس است.

منظور از توحید و آوای توحید چیست
20 اردیبهشت 1402

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی گفت: توحید، انسان را از بندگی نفس و شهوات و دنیا، رها کرده و بنده خدا می کند و این همان ندای ملکوتی « قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا» است که پیامبر(ص) منادی به این ندا بود.