×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عترتنا / آیت الله العظمی مدرسی از مراجع معظم تقلید در همایش سالانه خطبا و مبلغین ماه محرم که در کربلای معلی برگزار شد، توصیه های مهمی بیان فرمودند.

توصیه های آیت الله مدرسی به مبلغین حسینی در ماه محرم عترتنابه گزارش عترتنا / مراجع معظم تقلید: همایش سالیانه خطبا و مبغلین حسینی در آستانه ماه محرم الحرام و با سخنرانی آیت الله العظمی «سیدمحمدتقی مدرسی» از مراجع معظم تقلید در دفتر کربلای معظم له برگزار شد.

ماه محرم فرصتی برای تقویت پایه های ایمان و وحدت در جامعه

آیت الله العظمی مدرسی در این همایش با اشاره به فرا رسیدن ماه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به مبلغین گفتند: دوباره فرصتی برای تقویت پایه‌های ایمانی و وحدت جامعه فراهم می‌شود. باید مفهوم ولایت در جامعه نمود پیدا کند چرا که غدیر تنها یک واقعیت تاریخی نیست، بلکه راه و روشی برای امت اسلامی است و عاشورا حاصل غدیر است.

هشدار نسبت به انتشار اخبار منفی وقایع تاریخی

این مرجع معظم تقلید با هشدار نسبت به رسانه‌های مغرض که در پی نشر اخبار و ابعاد منفی از هر واقعه هستند افزودند: باید کاری کرد که امت اسلامی بر آرمان‌های امام حسین علیه السلام ثابت قدم باشد و همواره بر این نکته تاکید کرد که بی شک ستمگران از بین می‌روند.

سه توصیه معظم له به مبلغین ماه محرم

معظم له در ادامه چند سفارش به خطبای منبر و مبلغین حسینی کردند و فرمودند:

۱- امام حسین علیه السلام قرآن ناطق است و با مد نظر قرار دادن این مفهوم، شایسته است برای بازگرداندن امت اسلامی به وحدت، نیرو و سلامت سابق، به کتاب خدا بازگردیم و خود را به عمل به احکام آن ملزم کنیم.

۲- امام حسین علیه السلام نهضتی پویا است و باید از منش ایشان در زندگی الگو گرفته و در جامعه نشر دهیم، نه تنها از نهضت بزرگ ایشان، بلکه از تمامی گفتارها و کردارهای امام علیه السلام، چرا که سبک زندگانی امام حسین علیه السلام الگوی کاملی برای هر مؤمن است.

۳- نهضت امام حسین علیه السلام تجلی حکمت و خردی بزرگ است، سزاوار است خطبا و روحانیون قبل از رفتن به هر شهر و منطقه‌ای برای برپایی مراسم عزاداری، در مورد آن منطقه و احتیاجات مردم تحقیق و مطالعه کنند تا کلامشان برای مردم مفید بوده و در آنها تاثیر بگذارد.

سوره فجر، سوره امام حسین(علیه السلام)

آیت الله العظمی مدرسی همچنین در خاتمه بیاناتشان با تلاوت سوره مبارکه فجر عنوان کردند:  این سوره در روایات به سوره امام حسین علیه السلام مشهور است.

انتهای پیام/.

دیگر مطالب مربوط به مرجع عالیقدر آیت الله العظمی مدرسی را اینجا بخوانید.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام عترتنا / کانال ایتا عترتنا / کانال سروش عترتنا / پیچ اینستاگرام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.