×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

اولین طرح ملی درجات با عنوان مسابقه کتابخوانی با محوریت آثار حسینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می گردد.

طرح ملی درجات مسابقه کتابخوانی از آثار حسینی آیت الله جوادی آملی + دانلود عترتنابه گزارش عترتنا / مراجع معظم تقلید: اولین طرح ملی درجات با عنوان مسابقه کتابخوانی با محوریت آثار حسینی حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار می گردد.

این طرح در قالب اپلیکیشن «کوثر کربلا» و قابل نصب در گوشی های همراه ارائه شده است. که شامل چهار کتاب ارزشمند از مجموعه آثار حسینی آیت الله جوادی آملی است که عبارت اند از:

کتاب کوثر کربلا؛ کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی؛ کتاب حماسه و عرفان؛ کتاب کوثر اربعین.

****لینک دانلود اپلیکیشن طرح ملی درجات اینجا کلیک کنید****

توضیحات استاد دکتر خراسانی، معاون فرهنگی دفتر مرکزی معظم له درباره این طرح

از این رو پایگاه تحلیلی عترتنا با عنوان حامی رسان های و خبری این طرح ملی با دکتر ابوالفضل خراسانی معاون فرهنگی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، و معاون فرهنگی دفتر مرکزی مرجعیت دینی و علمی آیت الله جوادی آملی گفت‌وگو نموده است که وی درباره جزئیات این طرح گفت: به مناسبت ماه ایام عزای حسینی از سوی معاونت فرهنگی دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی سامانه‌ای به نام سامانه طرح ملی درجات به آدرس http://darajat.esra.ir طراحی شده است که به صورت سلسله وار آثار حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در یک اپلیکیشن به صورت رایگان عرضه می شود.

عرضه چهار کتاب از آثار حسینی معظم‌له در این اپلیکیشن

وی درباره چگونگی فعالیت سامانه طرح ملی درجات گفت: در این سامانه آثار ایشان به صورت مسابقات کتابخوانی برای سطوح مختلف جامعه عرضه می شود و اکنون به مناسبت ایام عزای حسینی سه کتاب از آثار حسینی آیت‌الله جوادی‌آملی شامل: کتاب «کوثر کربلا»، «شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی» ، «کوثر اربعین» و «حماسه و عرفان» در این سامانه عرضه شده است.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها در واقع هم مبانی نهضت امام حسین(ع) از نظراعتقادی و قرآنی است و هم روضه های حضرت استاد که حاصل درس گفتارهایی است، که طی چند سال بیان نموده اند در این کتاب‌ها گردآوری شده است.

معاون فرهنگی دفتر مرکزی آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: ما در واقع این طرح را در اپلیکیشنی طراحی و در سایت درجات بارگذاری نموده ایم که علاقمندان و سازمانها، مساجد و حتی ادرات برای کارکنان خود می توانند این مسابقه را برگزار کنند.

جزئیات مسابقه طرح ملی درجات

دکتر خراسانی درباره محتوای سوالات مسابقه این طرح اظهار کرد: سوالات مسابقه این طرح از “کتاب کوثر کربلا” است که ۴۰ سوال نیز از این کتاب طرح شده که در همین اپلیکیشن است که در پایان نیز جوایزی به برندگان این طرح اهدا خواهد شد.

وی درباره چگونگی دانلود این اپلیکیشن گفت:  همانطور که گفته شد لینک دانلود این اپلیکیشن در سایت درجات  قرار گرفته است که علاقمندان می توانند با مراجعه به این سایت به طور رایگان این اپلیکیشن را دانلود کنند و این اپلیکیشن با فرمت های مختلف قابل نصب بر روی همه دستگاه های موبایل است.

اختتامیه مسابقه در ماه ربیع الاول

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه این مسابقه در ماه ربیع الاول و همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) است و شرکت کنندگان تا پایان ماه صفر جهت شرکت در این مسابقه فرصت دارند.

هدف از برگزاری این طرح

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء  در پاسخ به هدف از اجرای این طرح، گفت: هدف ما از این طرح این بوده که در واقع آن مباحث حضرت استاد آیت‌الله جوادی‌آملی در تربیت بُعد معرفتی مردم در مکتب امام حسین(ع) در این ایام حسینی ترویج شود و مردم این مکتب را بهتر و با معرفت بشناسند و این عزاداری ها صرفاً از حالت احساسی خارج شده و به سوی شعور و معرفت سیر کند و این هدف اصلی مکتب امام حسین(ع) و همینطور معاونت فرهنگی دفتر معظم‌له در برگزاری این مسابقه است.

دانلود کتاب شکوفایی عقل در پرتوی نهضت حسینی آیت الله جوادی آملی عترتنا

کتاب شکوفایی عقل در پرتوی نهضت حسینی

وی با اشاره به کتاب “شکوفایی عقل در پرتوی نهضت حسینی” از آثار مکتوب آیت‌الله جوادی‌آملی اظهار کرد: یکی از آثار ارزنده و مکتوب حضرت استاد، کتاب “شکوفایی عقل در پرتوی نهضت حسینی” است، که این اسم خودش نشان دهنده هدف قیام حسینی در شکوفایی عقل است. کمتر به ذهن انسان ها می آید که یک قیام خونین که همه کشته شده اند در واقع هدف رهبر آن قیام شکوفایی عقل بوده است، لذا این خیلی مهم است و اگر لحظه به لحظه سفر امام حسین(ع) تا کربلا را بررسی کنید، مشاهده می کنید که همه آن شکوفایی عقل است که این موضوع در اندیشه ها و آثار حضرت استاد بیان شده است.

اهمیت عزاداری همراه با معرفت حسینی

خراسانی با اشاره به اهمیت عزاداری همراه با معرفت به امام حسین(ع) بیان کرد: سخنان حسین بن علی(ع) بهترین راه برای شناخت مکتب امام حسین(ع) است و اگر این سخنان را کنار هم بگذارید همه آنها معرفت وحیانی است. لذا امام از جان خود و اطرافیان خود برای احیای دین می گذرد.

وی ادامه داد: این دین که امروز با عنوان مکتب تشیع اهل بیت(ع) به ما رسیده در واقع خون بهای این شهدا و قیام حسینی است و وظیفه ما این است که این دین را به نحو احسن حفظ و احیا کنیم و پرچم امام حسین(ع) اگر جایی برافراشته می شود باید این مجلس عزای امام حسین(ع) مجلس احیای دین باشد و این در اندیشه های آیت الله جوادی خودش را نشان می دهد.

دانلود رایگان کتاب حماسه و عرفان آیت الله جوادی آملی عترتنا

کتاب حماسه و عرفان

معاون فرهنگی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء  به کتاب “حماسه و عرفان” از دیگر مکتوبات حسینی آیت الله جوادی آملی اشاره و گفت: کتاب “حماسه و عرفان” از دیگر آثار مکتوب آیت الله جوادی آملی در موضوع امام حسین(ع) است که در این کتاب به نکته زیبایی اشاره شده که حماسه و عرفان به تنهایی راه به جایی نمی برد، بلکه باید حماسه و عرفان با هم پیوند بخورند.

وی ادامه داد: بنابراین حماسه قیام امام حسین(ع) مصداق پیوند حماسه و عرفان است و در نقطه مقابل داعش ثمره حماسه منهای عرفان و عرفان های کاذب نیز ثمره عرفان منهای حماسه است.

راه اندازی سامانه پیامکی ارسال لینک دانلود اپلیکیشن از سوی عترتنا

پایگاه تحلیلی عترتنا به منظور سهولت دریافت لینک دانلود و توضیحات مقدماتی درباره این طرح سامانه پیامکی ارسال فوری لینک دانلود به شماره همراه مخاطب را راه اندازی کرد که مخاطبین جهت توضیحاتی درباره این اپلیکیشن و همچنین دانلود آن بر روی گوشی موبایل خود می تواند عدد ۵ را به شماره ۳۰۰۰۵۰۲۶۹۰۰۱۵۷ پیامک نموده که به صورت آنی بعد از ارسال عدد ۵ به این سامانه، لینک دانلود و اطلاعات مقدماتی و توضیحات این اپلیکیشن (مطالب همین صفحه) به همان شماره پیامک خواهد شد.

ضمنا این سامانه امکان ارسال پیامک به مخاطبینی که دریافت پیامک تبلیغاتی را در گوشی خود مسدود نموده را ندارد و پیامکی از این سامانه دریافت نخواهند کرد.

لینک دانلود این اپلیکیشن در عترتنا:دانلودلینک دانلود مستقیم

لینک دانلود کمکی

ضمنا جهت سهولت بیشتر کاربران، این اپلیکیشن در شبکه های اجتماعی پایگاه تحلیلی عترتنا در سروش، ایتا و تلگرام به آدرس شناسه Etratona@ بارگذاری شد که به با مراجعه به کانال های مربوطه به طور مستقیم امکان دانلود آن وجود دارد.

لینک شبکه های اجتماعی عترتنا که این اپلیکیشن در آن بارگذاری شد به شرح زیر است، که با کلیک روی هر کدام می توانید در آن کانال این اپلیکیشن را مشاهده و دانلود کنید:

سروش

ایتا

تلگرام

راه های ارتباطی جهت اعلام هرگونه سوال و مشکل در دانلود

از آنجایی که پایگاه تحلیلی عترتنا فقط حامی رسانه ای این طرح در بحث اطلاع رسانی است، کاربران گرامی در صورت بروز هرگونه سوال، ابهام، مشکل در دانلود به دفتر مرجعیت دینی علمی آیت الله جوادی آملی در قم تماس بگیرند که در بخش تماس با ما در سایت درجات اطلاعات تکمیلی درج شده است.

*سوالات مسابقه

سوالات مسابقه از کتاب کوثر کربلا به صورت تستی و چهار گزینه ای در سامانه ارائه شده که شرکت کنندگان باید از بین چهار گزینه، گزینه صحیح را انتخاب کنند.

ضمنا سوالات مسابقه (بدون پاسخ چهار گزینه ای) به شرح زیر است:

  1. کدام یک از فرزندان امام حسین علیه السلام چشم و گوش ملکوتی اش گشوده بود؟
  2. این سخن گوهربار از کیست؟ (من قضی حق من لا یقضی حقه فقد عبده: رعایت یک جانبه حق دیگران بی آنکه آنان حقش را ادا کنند، نوعی بردگی است)
  3. کدام مرتبه، عالی ترین مرتبه امر به معروف و نهی از منکر است؟
  4. در مسیر کربلا چه کسی دعوت اباعبدالله را برای همراهی ایشان در جنگ نپذیرفت؟
  5. تقوای اخص چیست؟
  6. از مهمترین اهداف قیام رهبران الهی، اعم از انبیاء، امامان معصوم و نائبان خاص و عامشان چیست؟
  7. در محضر کدام امام، زمانی که نام سید الشهداء برده می شد، آن گرامی تا پایان روز لبخند نمی زد؟
  8. نخستین تیری که از سوی سپاه دشمن به اردوگاه امام حسین (ع) پرتاب شد توسط چه کسی بود؟
  9. نخستین سفیر ظاهری وجود مبارک اباعبدالله (ع) چه کسی بود؟
  10. امام حسین (ع) در چه تاریخی از مکه به سمت عراق حرکت کردند؟
  11. حضرت اباعبدالله (ع) در کدام منزل در مسیر کربلا فرزدق بن غالب شاعر را دیدند؟
  12. نوعی از حق که مهره ی خلقت را تبیین می کند و قرآن کریم عهده دار باز گفت آن است چیست؟
  13. جنگ میان عقل و هوس چه نوع جهادی برپاست؟
  14. حضرت اباعبدالله(ع) در کدام منزل در مسیر کربلا نامه ی عبدالله بن جعفر را دریافت کردند؟
  15. مهمترین عاملی که جامعه را به انبیاء پیوند می دهد چیست؟
  16. با استناد به نامه ها، خطبه ها و خطابه های حضرت اباعبدالله علیه السلام هدف اصلی ایشان چه بود؟
  17. در عصر تاسوعا چه کسی امان نامه برای قمر بنی هاشم و برادرانش آورد؟
  18. بر اساس آیه ۸ سوره مائده «… هُوَ اَقرَبُ لِلتَّقوی» نزدیک ترین چیز به تقوی چیست؟
  19. پیام نهایی نهضت حسینی که همان هدف نهایی دین است چیست؟
  20. مبنای رهبری سید الشهداء بر مردم چیست؟
  21. قرآن کریم نفاق را نوعی ………………………… می داند.
  22. با توجه به زیارت اربعین سالار شهیدان برای تحقق چه اموری خون مقدسش را نثار کرد؟
  23. نخستین وظیفه رهبر یا امام چیست؟
  24. عوامل اعراض از مبنای نهضت حسینی کدام گزینه است؟
  25. مفهوم فرمایش سید الشهدا علیه السلام (اشتدّ غضب الله -تعالی- علی الیهود إذ جعلوا له ولداً و اشتدّ غضب الله علی النصاری إذ جعلوه ثالث ثلاثه … و اشتدّ غضبه علی قوم اتّفقت کلمتهم علی قتل ابن بنت نبیّهم) چیست؟
  26. وقتی سر بریده امام حسین علیه السلام را آوردند چرا تنها سکینه پیام امام حسین را شنید؟
  27. سرّ دسترسی نداشتن ابلیس به انسان کامل چیست؟
  28. طبق نظر سید بن طاووس امام سجاد علیه السلام چند سال بر مصیبت وارده بر امام حسین علیه السلام گریستند؟
  29. از اهداف بلند بعثت انبیای الهی در عرصه های اجتماعی چیست؟
  30. دو کفه ی ترازوی عدالت چیست؟
  31. پیامبر اکرم صل الله علیه و آله را چه کسی غسل داد؟
  32. تنها شهیدی که به دست اباعبدالله علیه السلام و در زمان خود او به خاک سپرده شد که بود؟
  33. جنگ با دشمنی که می خواهد سرزمینی را اشغال کند چه نوع جهادی است؟
  34. قلمرو های سه گانه عدالت کدام است؟
  35. در شب عاشورا که امام حسین(ع) بیعت خود را از اصحاب برداشت، نخستین کسی که برخاست و ارادت و وفاداری خود را اعلام کرد، که بود؟
  36. وداع خصوصی امام حسین علیه السلام با چه کسانی بود؟
  37. عدالت در ادیان الهی از چه ویژگی هایی برخوردار است؟
  38. کدام گزینه جزء شرط های پیروزی قیام نیست؟
  39. جهاد کربلا چگونه صبغه ای داشت؟
  40. جایگاه امامت نزد شیعه؟

جهت پاسخ به سوالات و شرکت در مسابقه به صورت آنلاین اینجا کلیک کنید

جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به مسابقه در شبکه های اجتماعی عترتنا در تلگرام، سروش، ایتا، اینستاگرام عضو شوید.

*اختصاصی عترتنا

توجه:

با توجه به پایان برگزاری مسابقه به اطلاع می رساند علاقمندان می توانند جهت استفاده از محتوای این اپلیکیشن که شامل چهار کتاب به همراه فایل های صوتی از آثار حسینی آیت الله جوادی آملی است آن را دانلود نموده و استفاده کنند، فقط امکان شرکت در مسابقه را دیگر ندارند.

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.