×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیت‌الله سبحانی از مراجع معظم تقلید، صبح امروز در جلسه درس خارج خود به اشاره به خورشید گرفتگی فردا، به تبیین چرایی خواندن نماز آیات پرداختند.

چرایی خواندن نماز آیات در بیان آیت‌الله سبحانی عترتنابه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / مراجع معظم تقلید: آیت‌الله سبحانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به خورشید گرفتگی صبح فردا و لزوم اقامه نماز آیات برای آن گفتند: خورشید در قم ساعت ۷:۱۲ دقیقه طلوع می کند که همراه گرفتگی خواهد بود؛ گرفتگی تام خورشید ساعت ۷:۱۶ دقیقه خواهد بود و در این ۴ دقیقه نمی توان نماز خواند بلکه باید صبر کنیم تا از ساعت ۷:۱۶ به بعد نماز را آغاز کنیم، اتمام خورشید گرفتگی هم در ساعت ۸:۲۲ خواهد بود و یک ساعت و خرده ای گرفتگی خورشید اتفاق می افتد و از خواندن نماز آیات در مدت خورشید گرفتگی نباید غفلت کرد.

معظم له در تبیین چرایی خواندن نماز آیات خاطر نشان ساختند: گرفتگی آفتاب ضررهایی در زندگی بشر دارد، نور آفتاب به جامعه نرسد نوعی کاستی هایی در برکات زمین دارد و مأمور هستیم نماز بخوانیم تا از خدا بخواهیم منافع نعمت های الهی نصیب ما شود و ضررها از جامعه دور باشد.

ایشان با اشاره به حادثه از دنیا رفتن فرزند پیامبر اکرم(ص) گفتند: ابراهیم فرزند پیامبر تب شدید کرد و جان سپرد، اتفاقا همان موقع آفتاب مدینه گرفت و اعراب جاهلی گفتند به خاطر مرگ فرزند پیامبر خورشید گرفته است، رسول اکرم(ص) قبل از این که فرزند خود را دفن کند بالای منبر رفت و اجازه نداد که یک مسأله خرافی در ذهن افراد بماند.

آیت الله سبحانی در پایان نوشتن و دست به قلم بودن را برای طلاب و محصلان علوم دینی یک ضرورت دانستند و تاکید کردند: طلاب و محصلین علوم دینی باید از جوانی دست به قلم باشند و خود را مجهز به سلاح بیان و قلم کنند و از این امر مهم غافل نباشند.

*حوزه

پایان پیام/.

شبکه‌های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس مراجع معظم تقلید را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.