×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیت‌الله العظمی مدرسی گفت: پیام شب قدر این است که ما بدانیم یک رَب داریم، یعنی کسی را داریم که ما را پرورش می‌دهد و لحظه به لحظه از او فیض می‌بریم.


 پیام شب قدر از منظر آیت‌الله سید محمدتقی مدرسیبه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / مراجع معظم تقلید: آیت الله العظمی سید محمدتقی مدرسی در  سومین جلسه تفسیر  سوره دخان در ماه مبارک رمضان در سال ۱۳۹۵ شمسی، به مناسبت لیالی قدر نکاتی را درباره پیام شب قدر بیان فرمودند. در ادامه گزیده بیانات معظم‌له را بخوانید.

ما می‌دانیم که قرآن در ۲۳ سال و در مناسبت‌های مختلف نازل شده است، پس مشخص می‌شود قرآن دو مرتبه نازل شده است یک مرتبه به طور تدریجی در ۲۳ سال و یک مرتبه در شب قدر، بر قلب پیامبر(ص) نازل شده است. وقتی قرآن در شب مبارک قدر نازل شد برکتش به شب منتقل شد.

پیام شب قدر چیست؟

اول سوره دخان، بحث شب قدر است، البته هر شب ما شب قدر است، هر پدیده‌ای پایانی دارد، ماه رمضان، طلوع خورشید، عالم طبیعت و غیره پیام دارد، اما پیام شب قدر چیست؟

پیام آن این است که ما بدانیم یک رَب داریم، یعنی کسی را داریم که ما را پرورش می‌دهد و لحظه به لحظه از او فیض می‌بریم، اگر یک را به یک میلیون قسمت نیز تقسیم کنید، در تمام آن لحظات نیز، خدا به ما فیض می‌رساند، خدا ما را آفریده و رزق می‌دهد، خدا می‌فرماید ای پسر آدم، من تو را خلق کردم که به تو چیزی بدهم، نه اینکه چیزی بگیرم.

یهودیان گفتند خدا دستش بسته است، خدا در جواب فرمود ای بشر غافل که می‌گویی خدا دستش بسته است و بخیل است، با این سخنت، تو خودت را متضرر کرده‌ای و ملعون شده‌ای.

پایان پیام/.

شبکه‌های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس مراجع معظم تقلید را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.