×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیر کل اوقاف قم گفت: صفات پسندیده‌ای که در ماه رمضان کسب کردید در دیگر روزهای سال هم باید ادامه داشته باشد، زیرا همه روزها از آن خداست و تلاش برای کسب رحمت و مغفرت الهی در همه روزها و ماه‌ها، مهمترین وظیفه انسان است.

انوار کسب شده در ماه رمضان را در طول سال ادامه دهید

به گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / دین و اندیشه: حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماه برکت و رحمت الهی است و در این ماه، ثواب کارهای نیک چندین برابر محاسبه می‌شود، علاوه بر این ماهی است که روزه‌دار با تمرین گرسنگی و تشنگی، به یاد فقرا و نیازمندان هم می‌افتد و رنجی را می‌چشد که آنها همه روزه می‌کشند.

وی افزود: انس با کلام وحی و ارتباط بیشتر و موثرتر با خداوند در شب‌های قدر، از دیگر برکاتی است که نصیب روزه‌داران واقعی می‌شود، کسانی که نه فقط گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کنند، بلکه از سایر گناهان هم دوری جسته و خود را برای یک زندگی بهتر آماده می‌کنند.

لزوم حفظ بهره معنوی ماه رمضان و سرمایه عمر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این همه نعمت و برکت به واسطه ماه رمضان، لایق شکرگزاری ویژه‌‌ای است خاطرنشان کرد: در لحظات پایانی ماه رمضان و به خاطر نعمت‌های بی شماری که به واسطه این ماه مقدس نصیب انسان‌ شده، غمی بر دل آدمی می‌نشیند زیرا سفره رحمت الهی دیگر آنگونه که در رمضان گسترده بود، در اختیار بندگان قرار ندارد هر چند می‌توان بهره معنوی آن را تا سال بعد حفظ کرد و سرمایه عمر ساخت.

درخواست عمری دوباره و درک ماه رمضان

وی ادامه داد: بر این اساس لازم است سجده شکر به درگاه خداوند بجا آوریم و از او بخواهیم این رمضان را آخرین رمضان عمرمان قرار ندهد و توفیق روزه‌داری در سال بعد را هم داشته باشیم و اگر صلاح در پایان عمر ماست، ما را غرق رحمت خویش کند چرا که تنها به این واسطه به نجات و رستگاری خواهیم رسید.

اسکندری افزود: یکی از برکات ماه رمضان، مهربانی انسان‌ها نسبت به یکدیگر است، در این ماه از خطاهای یکدیگر می‌گذریم و با همدیگر مهربان‌تر هستیم بنابراین شایسته است این خصلت‌های نیک برای ماه‌های آینده ادامه نیز تداوم داشته باشد.

وداع با ماه رمضان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به دعای وداع با ماه رمضان عنوان کرد: هر چند با ماه خدا وداع می‌کنیم، ولی با خصوصیاتی که در این ماه نورانی کسب کردیم وداع نمی‌کنیم، انس با قرآن، تقوای الهی، دستگیری از نیازمندان و دیگر صفات پسندیده‌ای که در رمضان نسبت به آنها اهتمام ویژه‌ای داریم، در دیگر روزهای سال هم باید ادامه داشته باشند و تقویت شوند زیرا همه روزها از آن خداست و تلاش برای کسب رحمت و مغفرت الهی در همه روزها و ماه‌ها، مهمترین وظیفه انسان است.

پایان پیام/.

شبکه‌های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس دین و اندیشه را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.