×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

راهکار آیت‌الله جاودان برای درمان عصبانیتبه گزارش عترتنا، آیت‌الله محمدعلی جاودان از استادان اخلاق شهر تهران برای درمان عصبانیت و کاهش آن توصیه‌ها و راهکاری را بیان نمود که در ادامه می‌آید.

سؤال: خانمی هستم که فرزند خردسالی دارم و در برخورد با او خیلی عصبانی می‌شوم. گاهی اوقات نیز او را تنبیه می‌کنم ولی بعد خیلی پشیمان می‌شوم. نمی‌دانم با عصبانیتم چه باید کنم، لطفاً راهی نشانم بدهید.

پاسخ آیت‌الله جاودان:

آدم اگر جوان باشد و تک‌فرزند داشته باشد ناگزیر او را خیلی دوست خواهد داشت و اگر او را خیلی دوست دارد تحملش هم بالا خواهد رفت و آن‌قدر که شما عصبانی میشوید نباید عصبانی بشود. عصبانیت شما حتماً در تربیت کودک اثر بد خواهد داشت و آینده او را خراب خواهد کرد، باید فکری کرد.

یافتن علت عصبانیت و درمان آن

اولاً جستجو کنید علت این عصبانیت زیاد شما چیست؟ اگر نارضایتی از زندگی است آن را باید حل کنید، اگر مشکلی در شوهرتان هست باید آن را از بین ببرید. بنابراین اگر این‌گونه مسائل وجود داشته باشد باید به آنها پرداخت و اگر اینها وجود ندارد که باید شکر کرد و شما به یک دکتر اعصاب مراجعه کنید و از او راه حلی برای عصبانیت زیادی را بخواهید که البته آنها معمولاً قرص آرام‌بخش خواهند داد که خواب‌آور است و تا قطع بشود مشکل تجدید می‌شود.

نقش ویتامین ب در بالا رفتن سطح تحمل

اگر به‌دستور دکتر قرصهای تقویتی که حاوی ویتامین‌های B باشد مصرف کنید می‌توانید در اعصاب شما اثر بگذارد و آن را تقویت کند و دامنه تحمل شما را زیاد کند.

انجام ورزش، نماز صحیح و اول وقت، زیارت آل‌یاسین

یک ورزشی پیگیر و سبک مثلاً شنا می‌تواند به‌طور جدی مؤثر باشد و از همه مهمتر نمازهای شماست که صحیح و اول وقت بخوانید و با دقت و طمأنینه و آرامش به‌جای آورید و ثانیاً هر روز زیارت امام زمان (علیه السلام) بکنید، مثلاً زیارت آل‌یس، البته آن را هم با توجه و از دل بخوانید.

زیاد صلوات فرستادن توصیه آیت‌الله بهجت

مرحوم آیت الله بهجت فرموده بودند صلوات بفرستید با توجه به قصد حل مسئله خشم و عصبانیت این هم خوبست.

*کتاب ره‌نمای طریق

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.