×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عقاب الهی برای تطهیر شدن انسان برای ورود به بهشت استبه گزارش عترتنا، آیت‌الله سید رحیم توکل از استادان اخلاق شهر قم امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ در برنامه یاد خدا با اشاره به بلاهای تطهیری گفت: در بلای تطهیری مراد این است که وقتی انسان گناهی انجام داده و الان قصد دارد آن گناه را انجام ندهد و واجبات را انجام دهد قبل از بلا خدا دو راه را برای ما بازکرده است که یکی راه توبه و دوم راه ازدیاد حسنات است که اگر از این دو راه تطهیر انجام نشد، خدا بلا وارد می‌کند تا انسان پاک از دار دنیا برود.

عقاب الهی برای تطهیر انسان

این استاد اخلاق اظهار کرد: اگر خداوند را نافرمانانی کرده‌اید سریع اظهار ندامت کنید که گاهی با یک استغفار خدا شما را می‌بخشد. خدا کریم است و نیاز به عقاب شما ندارد و اگر هم عقاب می‌کند برای تطهیر شدن ما است که بالا برویم و بهشتی شویم وگرنه برای خدا فرقی ندارد.

وی ادامه داد: اگر خطا و اشتباه کردید پس‌کاری کنید که خدا بتواند دست شما را بگیرد و آن خطا را جبران کنید، اگر نشد یک استغفار که می‌توانید انجام دهید، استغفار کنید و نادم باشید.

این استاد اخلاق افزود: این‌قدر خداوند کرامت و آقایی دارد که اگر یک بار یک غلطی انجام دادید سریع بگویید اشتباه کردم و به‌سوی خدا برگردید. خدا می‌خواهد ما پاک شویم و اگر هم کار به بلا کشیده شد خدا دنبال بهانه می‌گردد که شما را پاک کنید تا بتوانید وارد بهشت شوید.

وی بیان کرد: اگر رفیقی داشتیم و روزی یک‌بار با ما مخالفت می‌کرد تا چند هفته با او رفاقت داشتید؟ اما خدا با این وضع باز منتظر بازگشت ما است.

گناه علت درد و بلاها

آیت‌الله توکل با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنان (ع) گفت: حضرت امیر (ع) به سلمان فرمودند اگر درد و بلایی سر انسان می‌آید به خاطر گناهی بوده که انجام داده است، که اگر در این دنیا تطهیر نشود به آن عالم منتقل می‌شود و آنجا باید پاک شود و اگر نشد با آتش جهنم پاک می‌شود.

*اختصاصی

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.