×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فلسفه غیبت و دوران آخرالزمانآیت الله مهدی احدی استاد و مولف حوزوی شامگاه جمعه ۶ خردادماه در جلسه هفتگی درس اخلاق خود در مسجد الزهرا(س) تهران طی سخنانی درباره فلسفه غیبت گفت: یکی از شاخصه‌های منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) این است که برای اینها ظهور و غیبت حضرت فرقی ندارد! بسیاری دغدغه دارند و بحث و اعتراض می‌کنند که چرا حضرت ظهور نمی‌کند و غیبت این قدر طولانی شده است؟! در صورتی که حضرت از این قبیل افراد دوری می‌کنند و چنین افرادی اصلا به درد حضرت نمی‌خورند، چون برای منتظران واقعی غیبت و ظهور حضرت هیچ فرقی ندارد!

فلسفه غیبت چیست؟

این استاد حوزوی اظهار کرد: فلسفه غیبت این است که خداوند می‌خواهد یک فهم، معرفت و شناخت به مردم بدهد که دوران غیبت پیش مردم مثل دوران ظهور و مشاهده حضرت باشد.

وی ادامه داد: همین الان حضرت شما را در این جمع می‌بیند و همانطور که ما همدیگر را در این جمع می‌بینیم، حضرت هم ما را می‌بینند و مشاهده می‌کنند، ما نیز باید چنین احساسی پیدا کنیم که حضرت ما را می‌بیند.  اگر به این حس و باور برسیم که حضرت در میان ما حضور دارد و ناظر بر اعمال ماست، دیگر گناه نمی‌کنیم.

شرایط دوران آخرالزمان

آیت الله احدی با بیان شرایط دوران آخرالزمان اظهار کرد: سه کار در دوران آخرالزمان انجام می‌شود که اول غربال است، دوم آسیاب می‌کنند و سوم آن‌قدر امتحان می‌کنند که ببینند آیا پیروان حضرت مهدی‌(عج) واقعا در صف ایشان می‌مانند یا نه.

وی بیان کرد: بنابراین خیلی وقت‌ها می‌بینید که فلانی متدین بوده و یک دفعه برگشته و مثلا مسیحی شده است، خصوصا در دوران آخرالزمان زیاد اتفاق می‌افتد، بدانید این به خاطر ویژگی این دوران و امتحانات آن است و مردم هم فکر نکنند که اگر کسی بی‌دین شد چیزی از حضرت کم می‌شود.

آیت الله احدی با تأکید بر اینکه نباید از رحمت الهی در مواقع سختی‌ها ناامید شد، اظهار کرد: سعی کنید دنبال فکرهای متزلزل نروید و اهل بصیرت باشید. کلمات، سخن گفتن، نشستن و طریقت شما و حتی نماز خواندن شما اهل بیتی باشد که اگر رفتار و کردار شما اهل بیتی شد در زندگی موفق می‌شوید.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

منبع خبر : اختصاصی عترتنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.