×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

https://etratona.ir/?p=31313به گزارش خبرنگار عترتنا؛حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیرهاشم حسینی، تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی، ۲۹ تیرماه طی سخنانی در جلسه هفتگی محفل انس با قرآن و عترت این حوزه که به نیابت از شهید عباس صالحی برگزار شد، گفت: علت شکست در مباحثات و مناظرات این است که گاهی در مباحثه و مناظره در جنگ نرم با دشمن شخص باطن حقیقت را یادش می‌رود و در وسط جنگ نرم با دشمن خودش را می‌بیند و شکست می‌خورد.

منیت علت اصلی شکت در مناظرات با دشمن

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی، منیت را علت اصلی شکست در مناظرات با دشمن دانست و گفت: هر گاه خودتان را دیدید شکست خورده‌اید، در این مباحثات شخص خود را می‌بیند و می‌خواهد با برهان و استدلال خودش مناظره کند، اما شکست می‌خورد، چون منیت آمد و خود را دیدید، سریع شیطان هم وارد می‌شود و در چنین لحظاتی شیطان بیشتر از شما می‌داند و کاری می‌کند که زمین بخورید.

وی ادامه داد: در بحث مواجه با دشمن فقط یک صاحب است و آن هم خداوند است و همچنین بعد از خدا هم امام زمان(عج) است و این را یادتان نرود. پس در جنگ نرم و مبارزه با دشمن خود را نبینید.

حسینی افزود: در مجموعه‌های فرهنگی هم اگر درست و خالصانه کار کنند، در سخت‌ترین لحظات و بن‌بست‌ها، حقیقت عالم به آن‌ها کمک خواهد کرد. پس تا زمانی که یک عده پای دین و اهل بیت(ع) هستند، خدا هم به آن‌ها کمک می‌کند.

تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی تهرانی در پایان سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن روز مباهله گفت: امروزه ادعای مباهله کار سختی است و در بحث مباهله باید خیلی مواظب بود، چون امروزه امکان دارد در مباهله هر کس دسیسه‌ای انجام دهد و باید برای مباهله محیطی باشد که در آن دسیسه و بازی نباشد که مثلا کسی بمبی منفجر کند و بگوید اثر دعای فلانی بود! یا اینکه جاسوسانی باشند و از مباهله سو استفاده شود. اما مباهله یک شرایط و اقتضائات خودش را دارد.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

منبع خبر : اختصاصی عترتنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.