×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اسلام، دین محبت استبه گزارش خبرنگار عترتنا؛حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی‌نژاد، خطیب حوزوی شب گذشته در مراسم عزاداری اولین شب اول محرم در حسینیه بیت‌الرقیه (س) تهران طی سخنانی گفت: خدا را شکر کنید که به ماه عزا امام حسین (ع) رسیدید؛ پناه بی‌پناهان امام حسین (ع) است که در همین باب از امام باقر (ع) در فضیلت زیارت امام حسین از راه دور حدیثی است که امام باقر (ع) می‌فرماید: محرم که می‌شود در خانه گریه کنید امر کنید فرزندان و خانواده را که گریه کنند.

وی ادامه داد: حضرت در ادامه فرمودند که به هم دیگر به این روش تسلیت بگویید: «أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ (ع)؛ خداوند اجر ما را به سبب مصیبتی که از حسین به ما رسیده بزرگ گرداند و ما و شما را از کسانی قرار دهد که در کنار ولی دم او، امام مهدی از خاندان محمد (ع)، به خونخواهی او برمی خیزند.»

در حاجات خاص به کدام یک از ائمه(ع) توسل جوییم؟

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد در ادامه به خصوصیات هر یک از معصومین (علیهم‌السلام) در برآورده شدن حاجات اشاره کرد و گفت: در توسل به پیامبر اکرم (ص‌) آن حضرت را به امیرالمؤمنین (ع‌) و حضرت فاطمه زهرا (س) و امام حسن و امام حسین (ع‌) سوگند دهید.

وی ادامه داد: برای نجات از ستم سلاطین، شر دشمنان، دفع اذیت و آزار شیاطین جنّی و انسی به امام علی (ع‌) و امام سجاد (ع‌) باید توسل جست. برای شفای بیماران به امام موسی بن جعفر (ع) توسل جویید. برای رهایی از هرگرفتاری مخصوصاً صحت و سلامتی در سفر به امام‌رضا (ع‌) متوسل شوید. برای وسعت رزق و روزی، و طلب گشایش در امور زندگی و دنیایی به امام جواد (ع‌) متوسل شوید.

این خطیب حوزوی با اشاره به اینکه توسل به امام هادی (ع) کمرنگ شده است گفت: برای بر آورده شدن مستحبّات و نیکی به برادران و کامل شدن طاعات به امام هادی (ع) توسل کنید و در اعانت بر امر آخرت به امام حسن عسکری (ع) توسل کنید و همین طور در فریاد رسی بر امر آخرت به امام باقر و امام صادق (علیهماالسلام) توسل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد در پایان گفت: در هر کاری که انسان احساس کرد فریاد رسی جز خدا ندارد یا در اضطرار و تنگنا قرار گرفت و کارد به استخوان رسیده است به امام زمان (ع‌) متوسل شوید و استغاثه کنید و بگوید: یا مولای، یا صاحب الزمان، ادرکنی. یا مولای، یا صاحب الزمان، اغثنی. یا ابا صالح و یا بقیه اللّه، ادرکنی.

یادآور می‌شود، این مراسم هر شب در حسینیه بیت‌الرقیه (س) تهران، واقع در خیابان پیروزی، خیابان پنجم نیروی هوایی، فرعی ۴/۳۶ برگزار می‌شود.

خبرنگار: علیرضا برومند

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

منبع خبر : اختصاصی عترتنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.