×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به جای شهوترانی با قرآن انس بگیرید / آیت الله احدی / عترتنا

به گزارش خبرنگار عترتنا؛آیت الله «مهدی احدی» استاد اخلاق و عرفان اسلامی شب گذشته چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در پایان جلسه هفتگی درس اخلاق خود در قم با توصیه به انس گرفتن به قرآن گفت: گاهی خانواده‌های قمی را در ماشین و خیابان که می‌بینم، واقعا حسرت می‌خوردم! گاهی غصه‌ام می‌گیرد! تازه متوجه می‌شوم که در ماشین کنار استادم نشسته بودم، چرا استادم سر را پایین می‌انداخت و بیرون را نگاه نمی‌کرد! در قم هستید حیف نیست قدر نمی‌دانید!

وی ادامه داد: شهوت همه جا ریخته است، شهوت را گاو هم دارد! انسانیتِ انسان را پیدا کنید، حیات معقول را پیدا کنید، به حیات معقول عشق بورزید و با قرآن مانوس شوید.

این استاد حوزوی به عشق و ارادت مردم در قدیم به ائمه طاهرین(ع) اشاره و بیان کرد: قدیم‌ها که ماشین نبود اسب و الاغ بود، مردم برای آمدن به نماز انسان کامل صدها کیلومتر راه می‌آمدند که درک نماز انسان کامل را بکنند، اما الان مسجدها خالی شده و گوشه خانه نمازشان را می‌خوانند!

وی ادامه داد: پس معلوم است که این گوش‌ها کر و دل کور است و گرفتار کوری و کری شدید و نمی‌خواهید خود را درمان کنید! آیا اشتباه نمی‌کنید؟ اگر خود را درمان کنید، بهتر نیست؟ پس تا فرصت دارید خود را درمان کنید.

با قرآن انس بگیرید

آیت الله احدی در بخش دیگر سخنانش با توصیه به انس با قرآن و خواندن تفسیر آن، گفت: دوستان خوب من؛ یک دور تفسیر قرآن را بخوانید که هر بند از تفسیر قرآن در قبرتان نور می‌ریزد! بدانید که علم قرآن علم سینه به سینه است.

وی ادامه داد: ما زندگی را رها کردیم! عشق و حیات و معنویت یک اصل در زندگی است، این اصل را رها نکنید و از اطراف قرآن و اهل بیت(ع) بیرون نروید! عمر و سن زود می‌رود و اصلا فرار می‌کند، پس ساعتی از این عمر را کنار قرآن بنشینید تا چیزی گیرتان بیاید!

ملائک همراهتان را لگد نکنید!

این استاد حوزوی در پایان گفت: اباذر می‌گوید محضر پیامبر(ص) نشسته بودم سوره هل اتی را قرائت فرمودند و وقتی تمام شد، حضرت فرمودند: من چیزی را می‌بینم که شما نمی‌بینید، من چیزی را می‌شنوم که شما نمی‌شنوید!

وی ادامه داد: یک نمونه مثال زدند و فرمودند: هر چهار انگشت را کنار هم بگذارید روی هر چهار انگشت یک فرشته نشسته است، لگد را روی فرشته می‌گذارید و همانجا معصیت می‌کنید! این فرشته چه جور زندگی شما را سرنگون نکند و علم شما را نگیرد! این فرشته چه جور بچه شما را نابینا و بیمارستانی نکند! روی این فرشته لگد گذاشتید و با این دست شراب می‌خورید.

وی افزود: بعد فرمودند همه این فرشته‌ها در سجده هستند و ایستاده و نشسته نیستند! به خدا قسم اگر شما بدانید من چه می‌دانم دیگر کم می‌خندید و بیشتر گریه می‌کنید! حتی از لذت زندگی حلال هم کناره‌گیری می‌کنید! نهایت امر شما را به همین فرشته‌ها تحویل می‌دهند و هر فرشته شما را به محضر خدا می‌برد!

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

منبع خبر : اختصاصی عترتنا
  1. سید سجاد

    سلام علیکم
    از عکس‌های به روز حضرت استاد استفاده کنید.
    آیت تصویر دست کم مربوط به ۱۵سال پیش است.

    متشکرم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.