×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محبت و مودت اهل بیت(ع) باعث رشد و نجات انسان می شود - آیت الله جاودان - عترتنا

به گزارش خبرنگار عترتنا؛آیت‌الله «محمدعلی جاودان» شامگاه سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در اولین شب مراسم عزاداری دهه محرم که در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران برگزار شد، با بیان اینکه اعمال انسان مثل اعضای بدن او از انسان جداشدنی نیست، گفت: ظالمان همواره در قیامت ترسان هستند و این خودکرده ای که در دنیا مرتکب می شوید و گناهی انجام می دهید این عمل هرگز از شما جدا نمی شود و مال شماست. مثلا چشم من از من جدا نمی شود و مال من است و اینطور نیست که این اعمال ما از ما جدا شود بلکه این اعمال ما چه خوب و چه بد همچون اعضای بدن ما و مال ما هستند و از ما جدا نمی شوند.

اعمال انسان مثل اعضای بدنش از او جداشدنی نیست

این استاد اخلاق اظهار کرد: حالا اگر دروغ گفتید این دروغ مال شماست و همیشه همراه شما خواهد بود و در پرونده شما ثبت و ضبط شد و دست از سر شما بر نمی دارد تا شما را به جهنم بیندازد؛ حالا مگر اینکه تا فرصت دارید یک کار جبرانی انجام دهید و گرنه آنچه کردید و انجام دادید هرگز از شما جدا نمی شود.

وی ادامه داد: اما در مقابل اگر گناه نکنید و با دقت زندگی کنید و با دقت حرف بزنید و با دقت در محل اداره کار کنید که حقوق شما حلال باشد اینگونه زندگی کردن باعث نجات شما می شود. خداوند در قرآن بشارت داده که اگر ایمان بیاورید و عمل صالح انجام دهید نجات می یابید.

این استاد حوزوی بیان کرد: شیخ محمدرضا یزدی فردی بسیار خوبی بود که یک روز با دوستانش به مشهد مشرف می شود و بالای سر حضرت از حضرت می خواهد که از خدا بخواهد این دست های من که زخم دارد خوب شود؛ چون موقع وضو به سختی وضو میگیرم و باید این زخم ها را مرتب پاک کنم! اما ندایی آمد که اگر این زخم ها خوب شود یک مقاماتی در بهشت داری که دیگر به تو نخواهند داد.

رسیدن به مقامات معنوی با ایمان و عمل صالح

آیت الله جاودان با بیان اینکه رسیدن به مقامات معنوی برای همه مقدور است، گفت: ما هم میتوانیم با ایمان درست و حسابی و عمل صالح به این مقامات بهشت برسیم اما اگر گناه کنید این مقامات را از دست می دهید. حالا اگر کسی فحش بشنود و جواب فحش را ندهد به یک جایی می رسد. سابق چندین روزنامه بود که با هم متحد می شدند و هر روز صبح بر علیه آیت الله مصباح مطلب می نوشتند و ایشان واکنشی نداشت.

وی تاکید کرد: پس همت کنید و ایمان و عمل صالح هم داشته باشید تا به مقامات عالیه بهشت برسید به شرطی که با گناه این ایمان و عمل صالح را از بین نبرید.

توصیه به مداومت بر خواندن روزانه سوره یاسین

آیت الله جاودان با توصیه به خواندن روزانه سوره یاسین برای کسب محبت و مودت اظهار کرد: فرمودند سوره یاسین را بخوانید که مداومت بر خواندن آن باعث کسب محبت و مودت اهل بیت(ع) می شود و این محبت نصیبتان می شود که خیلی قیمیت است؛ پس سعی کنید هر روز سوره یاسین را برای سلامتی امام زمان عج بخوانید که باعث رشد شما می شود و محبت و مودت اهل بیت(ع) را کسب می کنید.

وی ادامه داد:  حالا هر چه از عمرتان بگذرد این محبت ذی القربی بیشتر و بهتر و خالص تر می شود و اگر این محبت را کسب کرده باشید همین الان در بهشت هستید و این محبت شما را پاک می کند.

محبت و مودت اهل بیت(ع) باعث رشد و نجات انسان

این استاد اخلاق با بیان اینکه محبت ذی القربی یک حسنه ای است که باعث رشد انسان می شود؛ گفت: این محبت باعث رشد و نجات است، مثلا پارسال اگر ده جا روضه می رفتید و این محبت را داشتید؛ امسال رشد کردید و این ده روضه به ۱۲ تا مجلس روضه تبدیل شده و دو روز توفیق بیشتر نصیبتان شده است.

لزوم مراقبت بعد از عزاداری و حفظ سوز و اشک ها

آیت الله جاودان در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به مراقبه از دستاوردهای حسینی اظهار کرد: در این مجالس حسینی که پای روضه می آیید و گریه می کنید باید از این گریه بر امام حسین علیه السلام مراقبت کنید که از بین نرود؛ مثلا وقتی الان به منزل می روید با خانواده بداخلاقی نکنید و فردا صبح هم مراقب چشمتان باشید که در خیابان به نامحرم نگاه نکنید و هر چه را نبینید.

وی ادامه داد: اگر چشم و گوش و زبان و اعضای بدن شما بی در و پیکر باشد و هر چه گیرش بیاید بخورد و بشنود و ببیند و هیچ مواظب رفتار خود نباشید، به مودت و محبت ذوی القربی نمی رسید. باید مواظب رفتار و اعمال خود باشید که به این محبت برسید. اگر یک ذره از این محبت را داشته باشید موقع اذان برای رسیدن به نماز اول وقت می دوید.

وی توصیه کرد: در دعاهایتان از خدا محبت و مودت اهل بیت(ع) و امیرالمؤمنین علیه السلام و فرزندانش را بخواهید که باب نجات شما می شود. همچنین از خدا بخواهید که خداوند زن و بچه و ذریه شما را غرق این محبت کند.

توصیه به خواندن نماز شب اول محرم و روزه روز اول محرم

آیت الله جاودان در پایان گفت: امشب در شب اول محرم یک نماز دو رکعتی وارد شده که هر رکعت یک بار حمد و ۱۱ بار سوره توحید خوانده می شود و فردا هم در روز اول محرم روزه بگیرید که اگر چنین کردید در تمام سال آینده جدید محفوظ هستید و سال قمری جدید خود را از خطرات بیمه کرده اید؛ روزه قضا هم اگر داشتید می توانید بگیرید که همان نتیجه را دارد، ان شاءالله.

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.