×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تذکرات آیت الله شجاعی برای عزاداری ماه محرم - عترتنا

به گزارش عترتناآمرحوم آیت الله «محمد شجاعی» از استادان برجسته عرفان و اخلاق اسلامی در سلسله جلسات چراغ هدایت توصیه‌ها و تذکراتی را در باب عزاداری ماه محرم امام حسین علیه السلام بیان نمودند که در ادامه گزیده‌ای از آن را می‌خوانید.

توصیه به شرکت در مجالس عزاداری و پرهیز از شادی در این ایام

همواره در عزاداری‌ ها شرکت کنید و زیاد گریه بکنید. از سرور و شادی تا جایی که می‌شود بپرهیزید. آداب عزاداری را ظاهراً و باطناً رعایت کنید. اینها بیداری می‌خواهد که در این صورت متوجه می‌شویم اگر دستمان به ولایت نرسد، دیگر حسابمان پاک است.

امیدوارم بتوانیم از انوار ولایت و أولیاء زیاد استفاده کنیم؛ چون اگر به دل ائمه راه پیدا کردیم و آن‌ها نظر خاصی بر ما داشتند در آخرت نجات پیدا خواهیم کرد.

از جمله درهای بزرگی که خدای متعال روی ما باز کرده وجود سیدالشهداء { علیه السلام } است چون با آن مظلومیتی که حضرت دارد و با آن مقام بالایشان، نزد خداوند بزرگ شفاعت خاصی نسبت به محبّان و شیعیان خود دارد.

بنابراین در ماه محرم و هر ماه دیگر که می‌توان گفت هرکس در ولایت غور کند، همیشه برایش محرم است. سعی کنیم با گریه و تأثر و با یاد ابی عبدالله { علیه السلام } راهی در دل امام حسین { صلوات الله و سلامه علیه } پیدا کنیم. ان شاءالله که مشمول توجه قرار بگیریم و راه نجاتی بیابیم.

رسیدن ارباب باطن از درب عزاداری حسیینی

در ایام عزاداری آن حضرت عزاداری کنید، گریه کنید، آداب را هم رعایت کنید و در موقع گریه از امام توجه بخواهید. به یاد داشته باشید که بیشتر بزرگان ارباب باطن اگر به جایی رسیده‌اند از توجه حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) بوده است.

گریه‌هایی را که خالصانه برای سیدالشهداء (علیه السلام) می‌شود نباید کوچک شمرد. در این گریه‌های خالصانه دل می‌سوزد. گر چه دل ما دل نیست؛ اما با این همه اگر دلی برای سیدالشهداء (علیه السلام) خالصانه سوخت و اشک از چشم آمد همین دل سوخته خیلی برای من و شما حساب باز خواهد کرد.

توصیه به عزاداری در تنهایی و خلوت

همچنین سعی کنید در عین حال که در جمع‌ها اشک می‌ریزید در تنهایی خود هم برای آن حضرت گریه کنید. بنابراین در دل شب و روز هر وقت که توانستید در گوشه‌ای بنشینید و متذکر باشید.

چراغ هدایت، بیانات حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی «رضوان الله علیه» / ص۲۳ و ص۱۲۳.

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.