×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

https://iqna.ir/files/fa/news/1402/3/7/3001108_108.jpg

به گزارش عترتنا؛ آیت‌الله‌العظمی «سید محمدتقی مدرسی» از مراجع معظم تقلید شیعیان در عراق به مناسبت میلاد حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) طی سخنانی در دیدار با اقشار با روحانیون و اقشار مختلف مردم در کربلا با اشاره به اهمیت الگوی گیری مادر در تربیت فرزندان از حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: باید به دوران کودکی فرزندانمان توجه ویژه‌ای شود چرا که جنگ نرم با صرف میلیاردها دلار به طور خاص متوجه آنان شده تا نسل پیشرو را از نسل‌های گذشته جدا کنند.

وی افزود: مقابله با این جنگ از طریق تربیت صحیح نسل‌های نوظهور به‌ویژه دخترانمان در سایه شناخت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، محبت داشتن به ایشان و الگوپذیری از سیره آن بزرگوار ضرورت دارد.

مهم‌ترین راه تربیت فرزند شایسته/اهمیت محبت حضرت زهرا (س)

صاحب تفسیر من هدی القرآن با اشاره به اهمیت محبت فاطمی در دل مادر برای تربیت فرزند، گفت: دختران امروز، مادران فردا هستند؛ بلکه نسل‌های آینده از دامن آن‌ها به وجود آمده و نسخه‌ای از آن‌ها خواهند شد و عظمت مردان جامعه به‌اندازه عظمت مادران آن‌هاست؛ زیرا شخصیت مادر هویت فرزندانش را از پیش تعیین می‌کند و اگر یک مادر با محبت به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تربیت شده باشد، این محبت را در دل فرزندان خود نیز می‌رویاند و پیکر و جان آن‌ها بر اساس همین محبت شکل می‌گیرند.

وی افزود: راه تربیت نسل شایسته جز با اینکه خانه‌های خود را چون خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) کنیم حاصل نمی‌شود و تا زمانی که به ایشان شناخت پیدا نکنیم منازل ما مانند منزل ایشان نخواهد شد. دختران ما نیز تا زمانی که حضرت زهرا (سلام الله علیها) را نشناسند، ایشان را اسوه خود قرار نمی‌دهند، بلکه از الگوهای دروغینی که با ابزارهای نرم جنگ در جامعه اسلامی ما ترویج می‌شوند تبعیت می‌کنند.

لزوم تربیت نسل آینده بر اساس قرآن و محبت اهل بیت (ع)

آیت‌الله مدرسی در پایان با تأکید بر اینکه پدران و مادران و مؤسسات فرهنگی و پرورشی مکلف‌اند که نسل‌های آینده را بر اساس قرآن و محبت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و شناخت آن‌ها تربیت کنند، تصریح کرد: انحراف فرزندان ما و تأثیرپذیری آن‌ها از فرهنگ‌های بیگانه، نشان‌دهنده این است که خانه‌های ما تحت‌تأثیر خانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نیست.

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.