×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری  گفت: شب نیمه شعبان یکی از لیالی اربعه طول سال است که همسایه لیله القدر است و برکات زیادی دارد.


همسایگی شب نیمه شعبان با لیله القدر و توصیه ای برای این شبحجت الاسلام ناصریبه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / در محضر علماء: کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری به مناسبت نیمه شعبان گزیده ای از بیانات این استاد اخلاق را منتشر کرد که در ادامه می آید.

شب نیمه شعبان یکی از لیالی چهارگانه

یکی از امتیازاتی که در مسیر انسان‌ها وجود دارد، زمان است. شب نیمه شعبان یکی از لیالی اربعه طول سال است که همسایه لیله القدر است و برکات زیادی دارد. سرنوشت انسان‌ها در آن شب بسته می‌شود. اگر ما به این کلیدها توجه داشته باشیم دریچه‌ ای به فضل و رحمت الهی باز می‌ شود.

شب نیمه شعبان خیلی می ‌تواند پر برکت باشد، شبی بود که رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم استراحت کرده بودند و بلند شدند رفتند و همسر حضرت به دنبال آن حضرت رفت و دید که حضرت مثل یک پارچه ‌ای که بر زمین افتاده باشد به سجده افتاده ‌اند و دعا می‌ خوانند.

نیمه شعبان بهاری دیگر است و صفایی دیگر دارد. شب و روز نیمه‌ شعبان برکات معنوی زیادی دارد.

در روایت دارد که شب نیمه شعبان هر کسی سه سوره یس بخواند خدای متعال تا سال آینده او را در حفظ و حراست و نگهداری خودش بیمه می‌کند. گویا برای سه حاجت مهم هم می‌توان خواند؛ چه خود انسان و چه خانواده انسان هر کدام می‌توانند بخوانند.

این عمل شب نیمه شعبان است. برای گشایش کار، امنیت خود انسان و برای جهات کاری و جهات روحی، همچنین برای خانواده انسان، مفید است. مرحوم آیت الله کشمیری قدس سره خیلی به خواندن سه سوره یس در شب نیمه شعبان سفارش می‌کردند.

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس در محضر علماء را اینجا کلیک نموده و بخوانید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.