×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

صلوات سیاسی‌ترین ذکر عالم/فضیلت سوره شمس - عترتنا   به گزارش خبرنگار عترتنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری کاشانی شب گذشته شنبه ۶ فروردین‌ماه طی سخنانی در جمع زائران و مجاورین حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در ماه شعبان بر کثرت صلوات زیاد تأکید شده است، گفت: ماه شعبان ماه زینت گرفتن و آراسته شدن به اخلاق الهی و تقویت جنود خداوند در وجود انسان است و در یک کلام ماه شعبان ماه تخلّق به اخلاق محمدی است و این کار با محوریت کثرت صلوات اتفاق می‌افتد.

وی افزود: ما با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) به بشریت اعلام می‌کنیم که دنباله رو برگزیده خدا و گل سر سبد عالم آفرینش هستیم و اعلام می‌کنیم که رهبران ما در این راه محمد و آل محمد (ص) هستند.

صلوات سیاسی‌ترین ذکر عالم و برطرف کننده مشکلات

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه صلوات سیاسی‌ترین ذکر عالم است، گفت: ما با این ذکر به مردم عالم می‌گوییم که تنها رهبرانی که لیاقت رهبری و مدیریت در این عالم را دارند برگزیدگان خداوند هستند و ما منتظر حکومت کریمه محمد و آل محمد (ص) هستیم.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی می‌فرمودند هرگاه مشکلی شما را گرفت دسته‌جمعی با هم سیل صلوات به راه بیندازید و هیچ مشکل مادی و معنوی نیست که با سیل صلوات از میان برداشته نشود.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با اهمیت تزکیه نفس در سوره شمس اظهار کرد: انسان اعجوبهٔ دو بعدی هستی است که می‌تواند از مقرب‌ترین ملائک الهی مقرب‌تر شود و از پست‌ترین حیوانات درنده‌خوتر و از شیطان هم شیطانی‌تر شود.

وی ادامه داد: بنابراین قلب هرکدام از ما میدان کربلا است و اصل و اساس سلوک الی الله که خداوند در سوره شمس بعد از یازده قسم آن را بیان کرده است این است که انسان نفس خود را تزکیه و پاک‌سازی کند.

فضیلت سوره شمس

وی با اشاره به فضیلت سوره شمس گفت: در فضیلت سوره شمس آمده است که هر کسی که توفیقاتش کم است، احساس حسرت و خسارت می‌کند و رزق و روزی‌اش کم است بر تلاوت سوره شمس مداومت کند و بر پیام این سوره قیام عملی داشته باشد زیرا پیام سوره شمس فراخوان و فرمان خداوند به تزکیه نفس و زدودن غفلت‌ها و جهالت‌ها از دل است.

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.