×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ملاک عمل است نه حسینی بودن همراه با گناه!به گزارش خبرنگار عترتنا؛آیت الله سید رحیم توکل از استادان برجسته اخلاق حوزه علمیه قم، شب گذشته چهارشنبه ۵ مردادماه در پایان جلسه درس هفتگی اخلاق خود که در هیئت فاطمیه قم برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم حسینی گفت: برخی می‌گویند امام حسین (علیه السلام) ما را بس است و بعد هر کاری و گناهی انجام می‌دهند!

وی ادامه داد:اما همین امام حسین (علیه السلام) در روز عرفه با ناله و گریه با خدا مناجات می‌کند و برخی راحت گناه می‌کنند و با یک یا حسین (علیه السلام) گفتن هم فکر می‌کنند امام حسین (علیه السلام) دست آن‌ها را می‌گیرد!

ملاک عمل است!

این استاد اخلاق بیان کرد: با لباس مشکی پوشیدن و سینه زدن و چند هیئت رفتن، خود را گول نزنید! بدانید که ملاک عمل است و با معصیت و گناه درب نکبت باز می‌شود.

آیت الله توکل ملاک را عمل دانست و گفت: دقت کنید؛ جعفر کذاب است، پسر امام هادی (علیه السلام)، برادر امام حسن عسکری (علیه السلام)، برادر زاده‌ی امام زمان (عج) است که سه حجت خدا دورش است ولی هنوز امام هادی (علیه السلام) به دنیا نیامده بودکه امام صادق (علیه السلام) گفت این جعفر که به دنیا می‌آید از ما نیست و دنبال او نروید! ببنید کار به جایی می‌رسد که با اینکه منسوب به امام است و سه حجت خدا دور و برش است، اما اینگونه می‌شود، پس بدانید و آگاه باشید که فقط به عملکرد نگاه می‌کنند.

نوکری حسینی همراه با امضا حضرت

این استاد برجسته اخلاق اظهار کرد: ماه محرم نزدیک است و شنبه اول ماه محرم است؛ در این مجالس کسی که چایی می‌دهد، ظرف‌ها را می‌شوید و جمع می‌کند، بانی مجلس است، مداح و واعظ است، همه نوکران امام حسین (علیه السلام) هستند! همه از دم نوکر هستند و یک چیز اگر نیاید همه زحمات به باد فنا می‌رود و آن این است که تمام این نوکر‌ها یک امضای امام حسین (علیه السلام) را می‌خواهند.

وی ادامه داد: اگر این امضا بیاید لحظه به لحظه نور است و اگر این امضا نیاید، الکی آمدیم و از ما نپذیرفتند! لذا به کارهایتان اخلاص بدهید که این نوکری قبول شود. به امام حسین (علیه السلام) بگویید یا حسین (علیه السلام) ما به احترام شما آمدیم و اینجا جمع شدیم که نوکری کنیم، پس این نوکری را از ما قبول کن.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

 

 

 

 

 

منبع خبر : اختصاصی عترتنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.