×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دوران غیبت زمان رجوع به مراجع تقلید استبه گزارش خبرنگار عترتنا؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن الهی، استاد حوزه علمیه، عصر جمعه ۴ شهریورماه در مراسم عزاداری دهه سوم ماه محرم در حسینیه فاطمه زهرا (س) گردان عمار در محله آبسردار تهران با بیان اینکه در دوران غیبت باید به مراجع تقلید جامع الشرایط و پاک مراجعه کنید، گفت: دین با برنامه جلو آمده است و هیچ جا خالی از برنامه نبوده و نیست. متدین خوب و بصیر کسی است که در هر مقطع برنامه را بفهمد و فرزند زمان خودش باشد، کیلویی و کور و احساسی راه نرود و با برنامه باشد و جو زده و مردم زده هم نشود، چنین شخصی متدین خوب و با بصیرت است.

وی ادامه داد: در هر زمان یک عده هستند که مردم را به خود دعوت می‌کنند و از قدیم فرق مختلف بوده و الان هم هست و اگر کسی با بصیرت نباشد و برنامه نداشته باشد، گرفتار این فرقه‌های انحرافی می‌شود.

دوران غیبت زمان رجوع به مراجع تقلید

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه در دوران غیبت باید به مراجع تقلید جامع الشرایط و پاک رجوع کرد، گفت: الان زمان پیغمبر (ع) و ائمه (ع) نیست و امام زمان (عج) هم در غیبت هستند، و اکنون زمان فقها و مراجع تقلید است و هر کس مرجع تقلید نداشته باشد، اعمالش باطل است و اشتباه خواهد رفت. اما مرجع تقلید هم باید اعلم و مورد تایید و پاک باشد.

وی تاکید کرد: این را هم از خودمان نمی‌گوییم در روایات است که از زمان امام رضا (ع) ارتباط امامان با مردم کم شد و به نحوی دوران تمرین بود که مردم برای دوران غیبت آماده شوند.

این استاد حوزوی افزود: حتی در دوران غیبت صغری امام چهار نائب را مشخص نمودند که رابط بین حضرت و مردم باشد، اما چرا وقتی امام حی و زنده در بین مردم است مردم به نائب او مراجعه کنند؟ وقتی عالم هست نباید به غیر عالم مراجعه کرد، اما چرا حضرت این کار را کردند؟ به این دلیل بود که حضرت می‌خواستند مردم را برای دوران غیبت کبری آماده کنند.

با رساله توضیح المسائل ارتباط داشته باشید

حجت الاسلام الهی با توصیه به اینکه با رساله توضیح المسائل مرجع تقلید خود آشنا شوید، گفت: اکنون در زمان غیبت برنامه قرآن و مفاتیح نیست و الان زمان رساله توضیح المسائل است. امروز رساله کارها را جلو می‌برد. متاسفانه ما با قرآن و مفاتیح آشنا هستیم اما کمتر کسی با رساله آشنا است.

وی ادامه داد: در زمان غیبت برنامه فق‌ها هستند و باید دنبال فقیه راه رفت، اما الان حاکم اسلامی که خودش نیز یک فقیه و مجتهد است از مراجع تقلید بالاتر است و اگر ایشان حکم جنگ مثلا بدهند، مرجع تقلید نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. بدانید الان امورات کشور را امام زمان (عج) اداره می‌کند و این کشور مورد عنایت حضرت است، اگر این عنایت حضرت نبود تا الان چیزی از ما نمانده بود.

اظهار عجز در محضر خدا و درخواست یاری

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه در محضر خدا اظهار عجز کنید، گفت: هر روز از خدا هدایت بخواهید و در هر مرحله‌ای که هستید خود را گمراه بدانید و از خدا درخواست هدایت داشته باشید. حتی اگر اهل نماز شب هستید و حال معنوی خوبی هم دارید باز خود را فقیر و گمراه بدانید و از خدا کمک بخواهید.

وی ادامه داد: از امام زمان (عج) بخواهید که شما را هدایت کند، حتی اگر علم دارید خود را جاهل بدانید و از امام زمان (عج) درخواست کنید که خدا به شما علم بدهد. اگر سالم هستید فکر می‌کنید که سالم هستید اما از حضرت سلامتی بخواهید، اگر پولدار هستید باز فکر می‌کنید پولدار هستید کافی است یک طوفان بیایید و به فقر بیفتید پس از امام زمان (عج) پول بخواهید. این یک نسخه است.

جلوی بلا را با مشاهده اتفاقات کوچک بگیرید

حجت الاسلام الهی در بخش دیگری از سخنانش با توصیه به اینکه قبل از به اوج رسیدن بلا جلوی آن را بگیرید، گفت: یک نسخه دیگر اینکه پیامبر (ص) نشسته بود و دست‌شان به اندازه نخودی زخم بود و به آن نگاه می‌کرد و اشک می‌ریخت که خدایا این زخم کار دستم ندهد و بدتر نشود! یکی از اصحاب عرض کرد مگر زخم شمشیر خوردید که حضرت فرمودند بله اما شما به این زخم‌های کوچک بی‌اعتنا هستید و می‌گویید چیزی نیست خودم خوبش می‌کنم در صورتی که اگر خوب نشود ممکن است همین زخم کوچک یک دفعه به سرطان تبدیل شود، اما حضرت می‌فرماید این زخم کوچک یک نشانه است و من تا آخرش را می‌بینم و آن را بلا می‌بینم و پیشگیری می‌کنم.

وی ادامه داد: وقتی تصادف کردید نگویید بیمه دارم و عادی بود، یا مثلا بچه‌ات از پله‌ها افتاد، این شروع بلا است بلا شروع به آمدن کرده است، بی‌تفاوت نباشید و سریع یک گوسفند قربانی کنید، هزینه‌اش را ندارید حداقل یک مرغ قربانی کنید و نگذارید این بلا ادامه داشته باشد سریع تدارک ببینید و جلوی آن را بگیرید، دعا و توسل کنید، یکی را کربلا بفرستید بگویید زیر قبه برای شما دعا کند.

نسخه‌ای برای حاجات

حجت الاسلام الهی در پایان سخنان خود یک نسخه برای برآورده شدن حاجات نقل نمود و گفت: یک نسخه بدهم اگر حاجتی دارید این نسخه به یقین شما را به اجابت می‌رساند و مشکل شما حل می‌شود. این نسخه خیلی مجرب است و این نسخه را به یک واسطه آیت الله مفتی الشیعه از آیت الله العظمی سبزواری برای من نقل کرده است.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات و برآورده شدن حاجات خود با اعتقاد یک سفره اطعام در حد توان برای حضرت مسلم (ع) بیندازید و اطعام بدهید، دوم اینکه به ۹ سید کمک کنید، کار هم نداشته باشید این سیدها فقیر هستند یا فقیر نیستند، حتی در نیت هم به نیت هدیه به آن‌ها بدهید، و سوم اینکه یک روضه هم برای حضرت علی اصغر (ع) بخوانید. حاج آقا مفت الشیعه با اینکه مرجع تقلید بودند، گفت هر کس این نسخه را انجام داد و حاجتش را نگرفت به من بگوید تا ریش خود را تیغ بزنم و من هم این نسخه را به هر کس که حاجت داشت دادم حاجتش را گرفت.

این استاد حوزوی در پایان گفت: همچنین خیلی شاکر باشید، خصوصا چهار تا حمد را هرگز فراموش نکنید و شکر آن را به جا بیاورید، اول اینکه یادتان نرود خدا را دارید، از امت پیامبر (ص) هستید، روزیتان دست خدا است و خدا ستار است و آبروی کسی را نمی‌برد، پس بابت این چهار چیز زیاد شکر کنید.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

منبع خبر : اختصاصی عترتنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.