×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در همه حال شاکر باشیدبه گزارش عترتنا؛حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی شب گذشته طی سخنانی، بعد از نمازعشاء در حرم بانوی کرامت حضرت معصومه (س) با اشاره به ترفند شیطان در دور کردن انسان از شکر و شاکر بودن نعم الهی گفت: بر اساس حکم قرآن کریم شیطان دشمن قسم خورده انسان است و تلاش می‌کند انسان را از مسیر درست منحرف کند.

وی ادامه داد: وقتی انسان بداند یک دشمن قسم خورده‌ای به نام شیطان دارد عقل حکم می‌کند مراقب باشد چرا که شیطان از تمامی جوانب به انسان حمله می‌کند.

تلاش شیطان برای دور کردن انسان از وادی شُکر  و شاکر بودن

حجت الاسلام مومنی با اشاره به یکی از حربه‌های شیطان در فریب انسان، اظهار کرد: یکی از حربه‌های بسیار مهم شیطان خارج کردن انسان از وادی شکر و سوق دادن به وادی ناسپاسی است.

وی ادامه داد: به حکم عدل الهی آنچه که خداوند به انسان داده است بیشتر و بزرگ‌تر از آن چیزی است که به انسان داده چرا که انسان‌ها غرق نعمت الهی هستند اما توجهی ندارند.

لزوم شاکر بودن و شکرگزاری

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: انسان باید به صورت مستمر در ابتلائات و کاستی‌ها با تمام وجود شاکر درگاه الهی باشد؛ وقتی انسان بتواند شاکر درگاه الهی باشد در حقیقت مانع وسوسه‌های شیطان شده است.

وی افزود: نبی گرامی اسلام به حضرت علی علیه‌السلام توصیه فرمودند هر صبح به محض باز نمودن چشمان، حمد الهی را به جا بیاورید.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: شکر الهی تنها با زبان کافی نیست بلکه عبادت عملی لازم است و انسان باید با خواندن نماز، شکر عملی را به جا بیاورد و سپس با زبان خود شاکر درگاه الهی باشد.

مومنی در ادامه گفت: اگر انسان با زبان خود شاکر نعمات الهی باشد و دستان خود را به سمت درگاه الهی دراز کند هیچگاه نیازمند بندگان نخواهد شد.

شاکر بودن به خاطر ستارالعبوب بودن خداوند

وی در پایان گفت: انسان باید برای ستارالعیوب بودن خداوند به صورت مستمر شاکر درگاه الهی باشد چرا که اگر اینگونه نبود وجهه انسان نزد مردم مفتضح می‌شد.

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.