×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فضائل آیت الکرسی/ذکری برای گشایش زندگی و رفع فقربه گزارش عترتنا؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «ناصر رفیعی» شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، طی سخنانی ضمن تأکید بر اهمیت بهره‌مندی از روزهای پایانی ماه شعبان، در ادامه بیان نکات تفسیری آیات الهی قرآن کریم، آیه ۲۵۵ سوره بقره را موردتوجه قرارداد و اظهار کرد: قرائت این آیه شریفه که به آیهالکرسی معروف است؛ همواره مورد تأکید روایات اسلامی قرار دارد؛ امام علی علیه‌السلام نیز در روایتی ضمن تأکید بر قرائت روز و شب این آیه شریفه بر اثربخشی آن در صیانت انسان از خطرات تصریح می‌کنند.

فضائل و ثواب خواندن آیت الکرسی

وی در ادامه ضمن تبیین روایاتی در رابطه با فضائل آیهالکرسی بابیان این‌که هر کلمه این آیه شریفه ۵۰ برکت دارد، اظهار داشت: قرائت آیه‌الکرسی نور چشم را تقویت و برای مقابله با خوف خطرهای سفر، ترس از دزدی و حوادث ناگوار مؤثر است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بابیان این‌که قطع‌نظر از ثواب‌های آیهالکرسی، در این آیه شریفه ۱۲ ویژگی الهی ذکرشده است، اظهار داشت: توحید بالاترین معرفت و خداشناسی بالاترین ارزش است و این آیه شریفه نیز موضوع توحید و خداشناسی را تبیین می‌کند.

وی در ادامه تفسیر آیهالکرسی و تبیین ویژگی‌های الهی در این آیه شریفه، «الله که هیچ‌کس شریک او نیست» را نخستین صفت مذکور در آیهالکرسی دانست و خاطرنشان ساخت: خداوند متعال در رأس است و اطاعت از انبیا و اولیای الهی در مسیر اطاعت از ذات اقدس الهی است.

اسم اعظم در آیت الکرسی

رفیعی با تأکید بر این‌که بر اساس روایات، اسم اعظم الهی در آیهالکرسی نهفته است، خاطرنشان ساخت: در آیهالکرسی ۱۲ ویژگی و صفت کلیدی ذات اقدس الهی ذکرشده است. التزام به قرائت مداوم آن آثار بسیاری بر تجلی فرهنگ دینی در زندگی خواهد داشت.

ذکری برای گشایش در زندگی و رفع فقر

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش پایانی سخنان خود ضمن تبیین اهمیت صفت «الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ» الهی، اظهار داشت: شبی که رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله به معراج رفتند، خداوند متعال به پیغمبرش فرمودند؛ من دو کلمه به تو یاد می‌دهم که از گنجینه‌های عرش الهی است و آن «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» است؛ روایات اسلامی بر تداوم بهره مندی و استفاده انسان از این کلمات در تمام فرازهای زندگی تأکید دارند.

وی یادآور شد: بر اساس روایتی از اهل‌بیت علیهم‌السلام اگر کسی در زندگی مبتلا به فقر است و می‌خواهد در زندگی‌اش گشایشی رقم بخورد، ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» را فراوان تکرار کند؛ هرگاه انسان گرفتار حوادث هولناک می‌شود، برای رفع نگرانی ذکر «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» را تکرار کند.

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.