×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

توسل دکتر لهستانی به حضرت معصومه(س) و آمدنش به قم / آیت الله عابدی / عترتنا به گزارش خبرنگار عترتنا؛آیت الله «احمد عابدی» استاد درس خارج حوزه علمیه قم، روز گذشته شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه سالجاری در پایان جلسه درس خارج فقه خود که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) گفت: که در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها برگزار شد، وقتی زیارت حضرت معصومه (س) می‌روند یک سلام به بقیه فرزندان رسول خدا که قبرشان کنار قبر حضرت معصومه (س) و در داخل همین ضریح مطهر است، بدهید.

وی ادامه داد: در این ضریح چهار دختر بلافصل امام دفن هستند که دختران امام جواد (علیه‌السلام) و امام هادی (علیه‌السلام) و نوادگان امام جواد (علیه‌السلام) و کنیز آنها هستند که سلام‌دادن به این بزرگواران هم کار بسیار خوبی است.

توسل دکتر لهستانی به حضرت معصومه (س) و آمدنش به قم

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به کرامتی از حضرت معصومه (س) گفت: روزی در حرم مطهر یک بزرگواری کرواتی و قیافه‌ای اروپایی را دیدم و با او صحبت کردم که مترجمی همراهش بود که آن فرد گفت من نذر کردم که شش ماه در کفشداری حضرت معصومه (س) خدمت کنم!

وی ادامه داد: علت نذرش را پرسیدم که گفت دانشجوی دکترای فلسفه در لهستان هستم. بعد توضیح داد که وقتی پایان‌نامه دکترا نوشتم هر کاری می‌کردم این پایان‌نامه را نمی‌توانستم تمام کنم و مشکلی داشت! تا اینکه متوسل به حضرت معصومه (س) شدم که بتوانم آن را تمام و دفاع کنم و نذر کردم که اگر انجام شد شش ماه بیایم کفشداری حضرت خدمت کنم و الان رساله‌ام را تمام کردم و آمدم نذرم را ادا کنم که اینجا در کفشداری خدمت می‌کنم.

وی افزود: من گفتم شما دکتر هستید نمی‌خواهد در کفشداری باشید بروید قسمت فرهنگی و یک کار فرهنگی انجام دهید؛ مثلاً یک کتاب درباره حضرت بنویسید این بهتر است. ببینید بعضی افراد در کشورهای دیگر برای رساله دکترای خودشان به حضرت معصومه (س) متوسل می‌شوند!

کشف بزرگ‌ترین ابتکار یک فیلسوف با توسل به حضرت معصومه (س)

آیت‌الله عابدی با بیان اینکه بزرگ‌ترین ابتکار فلسفی ملاصدرا با توسل به حضرت معصومه (س) به دست آمد، گفت: شیخ عباس قمی در سفینه البحار آورده که ملاصدرا بزرگ‌ترین ابتکارش در فلسفه که اتحاد عاقل و معقول است را به برکت توسل به حضرت معصومه (س) به دست آورده است.

وی ادامه داد: چیزی که قبلاً نبوده و ملاصدرا اولین‌بار آن را مطرح کرد اتحاد عاقل و معقول بود که خود ملاصدرا گفته به زیارت حضرت معصومه (س) رفتم و حضرت معصومه (س) این موضوع را به ذهن من آورد. یعنی بزرگ‌ترین ابتکار یک فیلسوف به برکت توسل به حضرت معصومه (س) بوده است.

حضرت معصومه (س) مروج تشیع در ایران و باعث برکت کشور

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم به شیعه شدن مردم ایران به برکت حضور حضرت معصومه (س) در قم اشاره و بیان کرد: برکات حضرت معصومه (س) علاوه بر شهر مقدس قم برای کل ایران است و مردم ایران شیعه بودنشان را مدیون حضرت هستند.

وی ادامه داد: آن زمان ایران شیعه نبوده و مرکز شیعه کوفه بوده است و حضرت معصومه (س) وقتی به قم تشریف آوردند به برکت حضرت مردم شیعه شدند و آن زمان آتشکده در قم بود و حضرت معصومه (س) که تشریف آورد و فرزندان حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) هم به دنبال حضرت تشریف آوردند با آتش‌پرستان قم یک پیمانی نوشند که از هم دفاع کنند و به هم پناه دهند؛ ولی کم‌کم همه به برکت خاندان موسی‌بن‌جعفر (ع) شیعه شدند.

انتقال تشیع از قم به سراسر ایران

آیت‌الله عابدی با بیان اینکه با شیعه شدن مردم قم تشیع از قم به جاهای دیگر منتقل شد، گفت: حضرت معصومه (س) باعث شد که افرادی مثل ابراهیم‌بن‌هاشم از کوفه به قم آمد و فرهنگ اهل‌بیت (ع) را در قم ترویج داد.

وی ادامه داد: حتی کلینی و دیگر محدثین که در ری بودند به برکت حضرت معصومه (س) بود و حضرت قم را شیعه نمود و همین‌طور تشیع به برکت حضرت در سراسر ایران گسترش پیدا کرد و در واقع مردم ایران در تشیع و فرهنگ اهل‌بیت (ع) و مذهب مدیون حضرت معصومه (س) هستند.

محتاج بودن مردم به شفاعت حضرت معصومه (س)

این استاد حوزوی در پایان تأکید کرد: در روایات هم آمده است همه مردم برای داخل‌شدن به بهشت به شفاعت حضرت معصومه (س) محتاج هستند.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.