×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هشدار آیت الله مدرسی نسبت به تخریب حوزه و علما

به گزارش عترتنا؛آیت‌الله‌العظمی «سید محمدتقی مدرسی» از مراجع تقلید شیعیان در عراق در دیدار با جمعی از حوزویان و طلاب در کربلا نسبت به تلاش دشمنان امت اسلام برای هدف قراردادن حوزه‌ های علمیه و علمای مجاهدی که در این عرصه فعالیت می‌کنند هشدار داد و این امر را هدف قراردادن کل دین اسلام دانست.

وی تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند مردم را از علما و حوزه علمیه جدا کند و همه تلاش‌ها در این زمینه به نتیجه نرسیده است؛ زیرا دست خدا با علمای الهی و مؤمنانی است که گرد آنان جمع شده‌اند.

آیت‌الله مدرسی افزود: عوامل متعددی وجود دارد که علما را از هر سو هدف قرار می‌دهد، زیرا سلاح‌ها نه‌تنها بدن آنها را هدف قرار می‌دهد، بلکه زبان‌ها نیز مقام و جایگاه آنان را در میان مردم هدف قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: شاید بارزترین این عوامل نقش تاریخی و فعال این نهاد و مردان آن در زندگی امت و مقابله و ایستادگی آنها در برابر تمام توطئه‌های استکبار جهانی در جهت کنترل سرنوشت و توانمندی‌های امت اسلامی باشد.

صاحب تفسیر من هدی القرآن بر لزوم آگاهی مردم از حجم این توطئه‌ها که این بنای عظیم را هدف قرار می‌دهد، تأکید کرد و از آنان خواست با حمایت و تجمع در اطراف علما در مقابل این حملات سازماندهی شده بایستند، زیرا آنها امان اهل زمین و وارثان پیامبران راستین هستند.

آیت‌الله مدرسی علما و طلاب حوزه‌های علمیه را به توکل بر خدا و حضور در عرصه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و اتحاد در برابر افکار انحرافی که می‌خواهند به عزم و اراده امت اسلامی ما ضربه بزنند، دعوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی در طول عصرها وارد درگیری‌ها و گرفتاری‌های زیادی شده است، اما به لطف خدا و حضور مردم در جمع علما توانسته است همه این مشکلات و گرفتاری‌ها را به چالش بکشد.

آیت‌الله مدرسی در پایان تأکید کرد: این اصل تا زمانی که علما پرچم را به حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) تحویل دهند، باقی است.

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.