×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فراز خاص زیارت جامعه کبیره برای امام حسن مجتبی علیه‌السلام | شیخ عباس صراف | عترتنا

به گزارش خبرنگار عترتنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عباس صراف» ظهر امروز دوشنبه ۶ فروردین‌ماه در پایان سلسله جلسات امامت که در مسجد جامع الغدیر تهران (روحانی سابق) برگزار شد، به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) گفت: فرازهای زیارت جامعه کبیره یک جلوه عام به تمام ذوات مقدسه اهل‌بیت (ع) دارد؛ اما برخی فقرات این زیارت جلوه خاص برای هر کدام از امامان معصوم است که اگر با آن فراز از این زیارت در خانه آن امام بروید و در بزنید زودتر در باز می‌شود.

با این فراز جامعه کبیره امام حسن علیه‌السلام را زیارت کنید

وی ادامه داد: روزی در پایان جلسه درس خارج مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی در مدرسه مروی خدمتشان رفتم و این موضوع را از ایشان پرسیدم که آیا چنین است؟ ایشان گفتند: بله؛ برخی از فرازها مخصوص یک امام است؛ بعد پرسیدم که جلوه خاص آن برای امام حسن مجتبی علیه‌السلام در این زیارت کجاست که دق‌الباب می‌شود؟ ایشان بدون فکرکردن سریع گفتند: «عَادَتُکُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُکُمُ الْکَرَم» و فعل شما خیر است و عادت شما احسان است،

وی توصیه کرد: هر جا هم روضه امام حسن علیه‌السلام پهن شد در گریه‌کردن بخل نکنید و اگر اشک ندارید حداقل تباکی کنید که به چشم مادرش حضرت زهرا سلام‌الله علیها بیایید. همیشه به روضه‌خوان‌ها و مداحان توصیه کردم که برای ورود به روضه امام حسن علیه‌السلام این فراز از زیارت جامعه کبیره را بگویند و بعد وارد روضه شوند که عجیب وصل می‌کند.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه در زیارت امامان، زیارت جامعه بخوانید، گفت: آقا نجفی بزرگ نقل نموده که در حرم رضوی زیارت جامعه کبیره را خواندم و یک‌دفعه دیدم در ضریح باز شد و امام رضا علیه‌السلام با عمامه سبزی به سر ظاهر شدند و فرمودند: احسنت به این خوش‌سلیقگی در انتخاب زیارت که این زیارت را انتخاب کردی که ایشان بعدها کتاب «حقایق الاسرار» را در شرح این زیارت نوشت.

*اختصاصی عترتنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.