×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرزندان خود را قرآنی و اهل بیتی تربیت کنیدبه گزارش‌ عترتنا؛حجت‌الاسلام «سید عباس موسوی‌ مطلق» استاد اخلاق و عرفان اسلامی شامگاه ۱۶ دی ماه  طی سخنانی در دومین همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت تهران با عنوان یاران سلیمانی درباره اهمیت تربیت دینی فرزندان گفت: جناب متقی هندی یعنی علاالدین علی بن حسام متقی هندی از علمای اهل سنت در ذکر حدیثی از پیامبر اکرم(ص) این گونه نقل می‌کند که پیامبر(ص) فرمودند: فرزندان خود را به سه خصلت تربیت کنید.

وی ادامه داد: اول به محبت پیامبر(ص) که بر همه لازم است که فرزند خود را براساس محبت پیامبر(ص) تربیت کنند؛ چرا که دشمن به دنبال دوری‌ فرزندان ما از این محبت است. شهدای مدافع حرم نمونه این تربیت هستند. حضرت ام‌البنین(س) نیز نمونه کامل این تربیت است.

موسوی‌مطلق دومین مورد را محبت اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: اولین اصل در علوم تربیتی اصل محبت است. لذا محبت اساس و ابتدای کار است. قدرت محبت از قدرت همه چیز بالاتر است. جوانان ما شجاعانه در برابر دشمن می‌ایستند و دلیل آن نیز محبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: فرزندان ما مشتاقانه به دنبال شهادت در دفاع از حرم اهل بیت(ع) رفتند. تاریخ شاهد است که محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دین را حفظ کرده‌اند. محور تربیت حضرت ام‌البنین(س) محبت اهل بیت(ع) به ویژه محبت حضرت سیدالشهدا(ع) با محوریت فرزندان زهرای مرضیه(س) بوده است.

اهمیت تربیت قرآنی فرزندان

حجت‌الاسلام موسوی مطلق با اشاره به اهمیت تربیت قرآنی فرزندان اظهار کرد: سومین مورد تربیتی در این حدیث پیامبر(ص) تربیت قرآنی فرزندان است. بر پدر و مادر واجب است که فرزند خود را با قرآن آشنا کرده و قرآن را به آن‌ها بیاموزند.

وی تاکید کرد: کسانی که تربیت ایشان تربیت قرآنی و اهل بیتی است، باید از سلامت و تربیت فرزندان خود مطمئن باشند. البته دل‌های مؤمنان هیچ وقت نگران نیست؛ چراکه دست اهل بیت(ع) همیشه با آن‌ها خواهد بود. نمونه‌های این تربیت را امروز بدون شعار مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: امروز اثر محبت اهل بیت(ع) و قرآن کریم در میان جوانان و فرزندان برومند ایران اسلامی کاملا مشهود است و جوانان باایمان ما برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) با شوق وافر وارد میدان می‌شوند.

*ایکنا

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.