×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آیت الله بهجت در بیان آیت الله ضیاءالدین نجفی

به گزارش عترتنا؛ به مناسبت درگذشت آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی، تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم صلوات الله علیه تهران و از شاگردان آیت الله بهجت در ادامه گفتگوی این عالم فقید درباره شخصیت آیت الله بهجت که در سال ۱۳۹۴ صورت گرفته را می‌خوانید.

آیت الله ضیاء الدین نجفی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: بنده ده سال شاگرد آیت الله بهجت (ره) بودم و طی این سالها علاوه بهره مندی از مباحث علمی، از فیوضات تمام نشدنی اخلاق ایشان نیز بهره مند شدم.

تواضع آیت الله بهجت در برابر شاگردان کم نظیر است

وی با بیان اینکه ایشان نسبت با شاگردانشان بسیار متواضع و حساس بودند، خاطرنشان کرد: اگر روزی شاگردی نمی آمد ایشان حتما جویای احوالش می شدند و تا حصول نتیجه، پیگیر وضعیت شاگرد بودند؛ رفتاری که هرکسی را شیفته منش و اخلاق آیت الله بهجت می کرد.

انجام واجبات و ترک محرمات، رمز موفقیت انسان است

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم صلوات الله علیه با تأکید بر اینکه تمام رفتار و گفتار ایشان، درس اخلاقی و موعظه بود، تصریح کرد: ایشان تأکید ویژه ای بر انجام واجبات و ترک محرمات داشتند و همواره می فرمودند: برخی درحالی که در مراحل نخست اخلاقی هستند مدام از ما راه رسیدن به مراحل بالاتر را می خواهند؛ این درحالی است که توصیه همیشگی ما به همه در هر درجه و مرتبه اخلاقی و معنوی که باشند، ترک محرمات و انجام واجبات است.

وی اضافه کرد: آیت الله بهجت ضمن اینکه شخصیتی علمی برجسته ای بودند و در جوانی به درجه اجتهاد رسیدند، اظهار داشت: آنچه برای بنده به عنوان یکی از شاگردان، بسیار مهم و حائز اهمیت بود اینکه یک مرجع تقلید و عارف واصل، چگونه در نهایت تواضع و خشوع با مراجعین و طلاب برخورد می کردند؛ دوری ایشان از هرگونه شهرت طلبی مؤید همین واقعیت است.

آیت الله بهجت در نماز، سراسر خوفِ الهی بودند

آیت الله نجفی تهرانی با بیان اینکه آیت الله بهجت (ره) نماز را  مهمترین و زیباترین عملِ عبادی بنده می دانستند، خاطرنشان کرد: گریه های شدیدی که در نماز ایشان هویدا بود، حکایت از شدت خوف نسبت به پروردگار بود. زمانی از ایشان پرسیدند این همه گریه برای چیست که فرمودند: وقتی نماز تمام می شود درِ باغ سبزی که طی نماز مشاهده  و در آن سیر می کردم، بسته می شود!

وی ادامه داد: ایشان سالکی حقیقی بودند زیرا ضمن تهجد و عبادت بسیار، در میان مردم و شیفتگان علم و دانش حضور می یافتند و از حالات تصوف و دوری گزینی افراطی از جامعه به دور بودند؛ شاگردان بسیاری که تقدیم حوزه علمیه نمودند و برخی از آنها امروزه متصدی سمت های مهمی در نظام اسلامی هستند، مؤید این حقیقت است.

آیت الله بهجت تشرفات بسیاری به محضر حضرت بقیه الله داشتند

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم صلوات الله علیه تهران با اشاره به اینکه یکی از توصیه های همیشگی آیت الله بهجت، ارتباط، انس و تعامل مستمر با امام زمان عج است، تصریح کرد: ایشان گاهی داستان هایی از تشرف اشخاص به محضر حضرت بیان می کردند که به نظر می رسد وصف حال خودشان باشد اما به دلیل تواضع و دوری از شهرت طلبی نامی از خود نمی بردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب باید شخصیت های بزرگ حوزه همچون آیت الله بهجت را بشناسند و سیره آنان را در زندگی خود جاری نمایند؛ سیره ای که اگر ملاک عمل قرار گیرد انسان را به فلاح و فوز رهنمون می شود.

*شبستان

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام / آپارات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.