×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حجت الاسلام فرحزاد گفت: حضور حضرت موسی مبرقع (ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) و مرقد مطهر ایشان در قم، مایه برکت برای همه قمی‌ها و زائران ایشان است.


فرحزاد: حضرت موسی مبرقع(ع) عالمی برجسته در حدیث و درایه بودبه گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / عترت : حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در ویژه برنامه «شمیم بهشت» که به مناسبت سالروز رحلت حضرت موسی مبرقع(ع) از جوار این بقعه متبرکه به صورت زنده از سیمای مرکز قم پخش با اشاره به دلایل مهاجرت ایشان به ایران و شهر قم اظهار کرد: حضرت ابتدا به قم آمدند ولی برخی سران قبائل نسبت به ایشان بی اعتنایی کردند و حضرت موسی مبرقع(ع) به کاشان رفتند ولی بعدا با ابراز پشیمانی و دعوت مجدد، این امامزاده واجب التعظیم به قم بازگشتند.

وی افزود: حضرت موسی مبرقع(ع) جد سادات رضوی و برقعی هستند که سادات رضوی در ایران، پاکستان و هندوستان حضور دارند.

این کارشناس معارفی سیما با بیان اینکه این امامزاده بزرگوار به خاطر زیبایی و نورانیت، با برقع صورت خود را می‌پوشاندند گفت: لقب مبرقع به همین خاطر به ایشان اطلاق می‌شود.

وی ادامه داد: خواهران حضرت موسی مبرقع(ع) هم بعد از مدتی به قم مهاجرت کردند و مورد استقبال فراوان مردم شهر قرار گرفتند؛ ایشان و خانواده‌شان در طول چهار دهه سکونت در قم مورد احترام و تکریم بودند و بعد از رحلت هم مرقد مطهرشان ملجأ و پناهگاه شیعیان شد.

فرحزاد با بیان اینکه حضرت موسی مبرقع(ع) منشأ خیر و برکت برای قم و زائرانی از دیگر نقاط ایران و جهان بوده و هستند گفت: چهل امامزاده هم از نوادگان ائمه اطهار(ع) در کنار حرم مطهر ایشان مدفون هستند و این محله به نام چهل اختران نامیده می‌شود.

این کارشناس معارفی سیما افزود: خداوند را شاکریم که در جوار این بزرگوار و دیگر امامزادگان به سر می‌بریم، این امر موجب برکت دنیا و آخرت ما خواهد بود و اگر از گناهانمان توبه کنیم، خداوند هم به واسطه این مجاورت و زیارت مراقد شریف، ما را خواهد بخشید.

وی تصریح کرد: حضرت موسی مبرقع(ع) عالمی برجسته در حدیث و درایه بود و از روایان معتبر حدیث به شمار می‌رفت.

فرحزاد با بیان اینکه آن حضرت کرامات فراوانی در طول حیات و پس از رحلت داشته‌اند گفت: آیت‌الله العظمی بهجت(ره) بسیار به زیارت این امامزاده می‌آمدند و حتی میهمانان و بستگان خودشان را نیز سفارش به زیارت امامزاده موسی مبرقع(ع) می‌کردند.

این کارشناس معارفی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی متفاوت از جمله آموزش روخوانی قرآن، ختم قرآن و صلوات که در این مکان مقدس انجام می‌شود خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مختلف بهداشتی و درمانی به خصوص در دوران شیوع کرونا با محوریت مرکز افق امامزاده موسی مبرقع(ع)، اقدام بسیار خوبی است که از سوی اوقاف استان قم صورت گرفته و جای تشکر و قدردانی دارد.

گفتنی است، مرقد مطهر امامزاه حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) در شهر مقدس قم – خیابان طالقانی (آذر) – محله چهل اختران واقع شده است.

پایان پیام/.

شبکه های اجتماعی عترتنا: کانال تلگرام  / کانال ایتا  / کانال سروش  / پیچ اینستاگرام

دیگر مطالب سرویس در عترت را اینجا کلیک نموده و بخوانید

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه عترتنا منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.